۳۸۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی خراسان جنوبی نیاز است

فرخنده گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی خراسان جنوبی نیازمند ۳۸۵ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده بعدازظهر امروز دوشنبه (۳۰ آبان) در نشست صمیمی استاندار خراسان جنوبی با مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: پروژه نیمه تمام خانه فرهنگ استان و سالن علامه فرزان، به عنوان دو پروژه مهم حوزه فرهنگ و هنر استان نیازمند تخصیص اعتبار برای تکمیل هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی استان نیازمند ۳۸۵ میلیارد تومان اعتبار است، عنوان کرد: از این میزان ۲۲۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های دارای اعتبار ملی و ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار استانی است.

 

فرخنده در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار مترمربع فضای در حال بهره‌برداری داریم که بازسازی آن نیاز به ۱۳ میلیارد تومان اعتبار دارد، افزود: مساحت پروژه‌های در دست احداث استان نیز ۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: پروژه تالار بزرگ شهر با ۱۰ هزار مترمربع زیربنا فونداسیون آن اجرا شده است.

 

وی با اشاره به لزوم تأمین زمین برای هنرستان هنرهای زیبای پسرانه در استان، ادامه داد: یکی از خلاءهای استان نبود هنرستان پسرانه با عنوان هنرهای زیبا است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده در صورت تامین زمین، مجوز را صادر کند.

 

فرخنده بیان کرد: بخش اعظم تجهیزات سالن ها و مجتمع های هنری استان فرسوده و نیازمند اعتبار برای به روز رسانی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۰ درصد پست سازمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خالی است، تصریح کرد: به دلیل کمبود نیرو، ساعت اداری در این اداره معنا ندارد و همکاران در بخش‌های مختلف پای کار هستند.

 

وی درخواست کرد حداقل هشت نفر نیروی انسانی تا زمانی که آزمون استخدامی برگزار شود به صورت شرکتی جذب شوند.

 

فرخنده خاطر نشان کرد: با حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تمامی معوقات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تا پایان مهرماه صفر شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: همچنین ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فرسوده است که پیشنهاد می شود یک دستگاه ون برای این اداره کل به عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان تأمین شود تا در مناسبت‌های مختلف اصحاب رسانه از این ظرفیت استفاده کنند.

 

وی با اشاره به برگزاری ۴ رویداد ملی فرهنگی در استان عنوان کرد: با توجه به اهمیت این حوزه تفاهم‌نامه‌ای با معاون فرهنگی وزیر در خصوص رویداد ملی کتاب امضا شد که یک میلیارد تومان اعتبار ملی در صورت آورده استان اختصاص خواهد یافت.

 

فرخنده بیان کرد: همچنین برگزاری امسال جشنواره ملی تالاب کجی نمکراز نهبندان بعد از گذشت دو سال از شیوع کرونا و عدم برگزاری آن، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تهیه سند تحول فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: در این سند چند اصل از جمله جبهه‌سازی، عدالت محوری و هوشمندسازی و توانمندسازی مدنظر قرار گرفته است.

 

به گفته وی؛ جشنواره ملی سواد رسانه‌ای نیز اردیبهشت ماه سال آینده در استان برگزار خواهد شد اما نیاز است با توجه به ظرفیت استان، جشنواره ملی مطبوعات را هم در سال ۱۴۰۲ برگزار کنیم.

 

 

 

کد خبر 1234184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha