قرارگاه فرهنگی در ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی تشکیل می شود

سرپرست ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی از تشکیل قرارگاه فرهنگی در این مجموعه خبر داد و گفت: این قرارگاه با هدف بهره‌مندی از نظرات و تجربیات فعالان حوزه فرهنگی و اجرایی استان و در راستای تقویت برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، گردهمایی رابطان کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف با حضور سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی برگزار شد.

 

سرپرست ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی در این جلسه از تشکیل قرارگاه فرهنگی در سطح استان خبر داد و گفت: این قرارگاه با هدف بهره‌مندی از نظرات و تجربیات فعالان حوزه فرهنگی و اجرایی استان و در راستای تقویت برنامه‌های کانون‌های مساجد تشکیل می‌شود.

 

وی لازمه اجرای برنامه های فرهنگی هنری در دل مساجد را انطباق با زیست بوم هر منطقه دانست و خطاب به مدیران کانون‌های مساجد گفت: جهادی کار کنید؛ ما نیز هر اندازه مقدور باشد حمایت‌های لازم را از برنامه های کانون ها خواهیم کرد.

 

حجت‌الاسلام محقی همچنین بر ارتباط‌گیری مدیران کانون‌های مساجد با یکدیگر برای انتقال تجارب برنامه‌های موفق تاکید کرد.

 

بر اساس این گزارش؛ در این جلسه رابطان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به طرح مطالبات خود از جمله «صدور حکم مسئولیت برای مدیران، تجهیز کانون‌ها و کتابخانه‌ها به ملزومات سمعی و بصری و کتابخوانی، برگزاری کارگاه‌ سواد رسانه‌ای، حمایت ویژه از گروه‌های سرود و تئاتر، تخصیص اعتبارات برای اجرای برنامه‌ها در طول سال، بازدید از کانون‌ها و طرح‌های موفق سطح استان، برگزاری جلسات مشورتی در کانون‌ها و مساجد، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران، تشکیل جلسات منطقه‌ای به منظور بحث و تبادل‌نظر، عضویت مدیر کانون در هیات‌امنای مساجد و ...» پرداختند.

 

گفتنی است، برگزاری سلسله نشست‌های سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با رابطان کانون‌های دیگر شهرستان در دستور کار است.

 

هم اکنون قریب ۶۸۰ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در خراسان جنوبی فعال است که هر ۲۵ کانون توسط یک رابط، هدایت و راهبری می‌شود.

 

 

 

 

کد خبر 1234201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha