اجرای طرح پایش کتاب با همت کانون فرهنگی هنری بعثت تویسرکان

خدابخشیان گفت: با همت کانون‌ فرهنگی هنری بعثت مسجد النبی شهرستان تویسرکان در هفته کتاب، طرح پالایش کتاب در کتابخانه کانون بعثت اجرا شد.

فاطمه خدابخشیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان گفت: کتاب های موجود در کتابخانه مساجد بعد از سال ها استفاده نیاز به بازبینی و بروزرسانی دارند؛ برخی از کتاب های آموزشی و کمک درسی نیز به دلیل بلااستفاده بودن عملا مورد استفاده قرار نمی گیرد

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بعثت مسجد النبی شهرستان تویسرکان افزود:  باید در عصر کنونی کتاب های وزین و فاخر مطابق با نیازهای روز و متناسب فضای مسجد و کار فرهنگی در کتابخانه های مساجد وجود داشته باشد.

 

وی ادامه داد:  حدود 150 جلد کتاب فرسوده و بلااستفاده را از کتابخانه مساجد جمع آوری  شد و و بستر تهیه و ارسال کتاب های مورد نیاز و به روز به کتابخانه فراهم شده است.

 

گفتنی است،با  همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و همزمان با فرارسیدن هفته کتاب، طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مساجد کشور اجرا شد و کتاب‌ها بازبینی و بروز رسانی شدند.  پالایش کتاب‌های بلااستفاده و فرسوده، تزریق منابع جدید کتابخانه های بر اساس نیاز کتابخانه، صرفه جویی در هزینه‌های خرید کتاب ، بازدید و سرکشی از کتابخانه های مشارکت کننده و ... از اهداف این طرح محسوب می شود.

 

کد خبر 1234320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha