تکمیل باند دوم راه‌های خراسان جنوبی نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان است

داعی با بیان اینکه موضوع راه ها در خراسان جنوبی دچار عقب افتادگی مزمن است،گفت: برای اتمام ۵۸۰ کیلومتر باند دوم راه‌های استان ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حمید داعی بعدازظهر امروز سه شنبه (۱ آذر) ستاد راهبری تصادفات استان با اشاره به اینکه یکی از اهداف اداره کل راه و شهرسازی احداث باند دوم جاده برای کاهش تصادفات رخ به رخ است، اظهار کرد: طول راه های استان  ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر است که تاکنون ۸۰۰ کیلومتر از این راه‌ها به باند دوم تبدیل شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۵۸۰ کیلومتر باند دوم با اعتبار مورد نیاز ۶ هزار میلیارد تومانی در دست ساخت است، ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری ۱۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی در سال ۱۴۰۱ هدفگذاری شده است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی افزود: برای سال آینده نیز احداث ۱۱۷ کیلومتر باند دوم هدف گذاری شده است که پیشرفت ۴۵ درصد دارد.

 

داعی با بیان اینکه تکمیل احداث ۳۶۳ کیلومتر باند دوم باقی مانده در استان نیز طی برنامه زمانی سه ساله(۱۴۰۳ تا ۱۴۰۵) پیش بینی شده است، گفت: دو کریدور شمال به جنوب چابهار - زاهدان - بیرجند - مشهد و کریدور بندرعباس - کرمان - راور- دیهوک -  فردوس - مشهد و اصفهان - طبس - مشهد و یزد - طبس - مشهد از استان عبور کرده و اهمیت راه‌ها را دوچندان می‌کند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در پایان تأکید کرد: موضوع راه ها در این استان دچار عقب افتادگی مزمن است که نگاه ملی را می طلبد.

 

 

 

کد خبر 1234517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha