افتتاح ۲ مرکز ترک اعتیاد بسیج در ۱۴۰۲

سرهنگ رضوان پور از فعالیت ۸ اردوگاه معتادان متجاهر بسیج در کشور خبر داد گفت: ۲ مرکز دیگر در استان خراسان رضوی و مازندان در سال ۱۴۰۲ افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  سرهنگ میثم رضوان پور، در مراسم افتتاح 110 مرکز مشاوره بسیج گفت: یکی از افتخارات بسیج سند اعتلایی است که توسط مقام معظم رهبری به بسیج ابلاغ شد که در آن راهبردهای 10 ساله بسیج مشخص شده است. یکی از محورهای این سند ورود بسیج به حوزه های اجتماعی در ابعاد مختلف مانند امر به معروف، نهی از منکر، رشد و جوانی جمعیت در 10 سال آینده است که از بسیج انتظار دارند در این حوزه ها اقدامات لازم را انجام دهد.

 

معاون اجتماعی سازمان بسیج در مورد عملکرد بسیج در شش ماهه اول 1401 گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی در حوزه پیشگیری و درمان دو مقوله اعتیاد و حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی و طلاق در دستور کار قرار گرفته است که در بقیه حوزه ها نیز بسیج با برنامه های پیشگیری وارد عمل می شود.

 

وی گفت: در بحث اعتیاد قریب به 10 اردوگاه ترک اعتیاد در کشور پیش بینی شده است که ۸ اردوگاه در حال حاضر فعال هستند و ۸ هزار نفر مددجو در آنها حضور دارند و ۲ اردوگاه دیگر در استان مازندران و خراسان رضوی در سال 1402 اضافه می شود.

 

سرهنگ رضوان پور افزود: در 1402 می توانیم بگوییم بسیج یک نهاد مردم پایه و صیانت از مردم در برابر آسیب های اجتماعی است که می تواند 10 هزار متجاهر اعتیاد را پوشش دهد.

 

وی تصریح کرد: در حوزه محله های آسیب دیده و آسیب پذیر ۱۱۰۰ محله با حضور تیم ها و کارگروه های بسیج مد نظر قرار گرفته اند و 30 محله در سال 1400 تا پایان امسال به صورت ویژه در ظرف سه سال از حوزه آسیب پذیری خارج می شوند و سال آینده 100 محله برای مقابله با آسیب های اجتماعی اضافه می شود.

 

وی گفت: در حوزه فرزندآوری بسیج اولین نهادی است که طرح ملی ایران جوان بمان را در دستور کار خود قرار داده و در ابتدای سال 1401 کارگروه های آن در حال فعالیت هستند.

 

رضوان پور یادآور شد: در حوزه تحکیم خانواده، ترویج ازدواج آسان، نهضت مشاوره آسان که باید در کشور اتفاق بیفتد امروز شاهد گشایش 110 مرکز مشاوره تخصصی در سراسر کشور هستیم. همچنین طرح هایی برای بحث سقط جنین و ناباوری در بسیج آماده شده است.

 

وی در مورد امر به معروف و نهی از منکر گفت: در این حوزه طرح جامع حیات طیبه بسیج به تمام حوزه های بسیج ابلاغ شده و به صورت آزمایشی از سال 1400  تا کنون ۳ رزمایش برگزار شده است که رزمایش چهارم در اواخر آذر ماه اجرا می شود.

 

معاون اجتماعی سازمان بسیج گفت: نکته مهم در حوزه بسیج مردم سالاری در حوزه حل مسایل اجتماعی و تمام حوزه های مورد نیاز جامعه است. بسیج از طریق توانمندسازی این رویکرد را مد نظر قرار دارد، به همین منظور در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ۲ رزمایش اول با 120 مواجهه مردمی اجرا شد که در این رزمایش 30 هزار نفر فعالیت کرده اند و تعامل میان افراد دو طرفه بود.

کد خبر 1234712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha