هشتمین دوره آموزشی مداحان نوجوان در زنجان آغاز شد

هشتمین دوره آموزشی مداحی در سرفصل های اصول و فنون مداحی ، علوم بصیرتی مداحی ، مقتل شناسی مقدماتی ، تاریخ اسلام ، صداسازی ، شعر شناسی و افزایش اعتماد به نفس با حضور استاتید استانی از دیروز در زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در افتتاحیه این مراسم با اشاره به اینکه زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و ما به این عنوان افتخار می کنیم، اظهار کرد: در زنجان اساتید بزرگ مدح اهل بیت (ع) هستند که مایه مباهات استان است. شما نوجوانان باید از این اساتید مطرح کشوری که در استان هستند نهایت استفاده را بکنید و خود را در مسیر اهل بیت (ع) قرار دهید.

 

سردار ابوالفضل طهماسبی در ادامه با اشاره به اختشاشات اخیر گفت: در اتفاقات اخیری که در کشور ما رخ داد، دشمن شکست خورده، تمام توانش را به کف خیابان آورده‌ و تلاش می‌کند با قدرت رسانه این اعتراضات را بزرگ نشان دهد و اگر “مهسا امینی” نبود به طور قطع مهساهای دیگر درست می‌کردند.

 

مسئول بسیج مداحان استان زنجان در این آیین با اشاره به اینکه این دوره، هشتمین دوره آموزش مداحی است که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و سازمان بسیج مداحان استان برگزار می شود، گفت: این سومین دوره آموزشی در طول سال جاری می باشد که به صورت حضوری برگزار می شود و در دو سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی دوره های آموزشی مجازی برگزار شد .

 

جلیل محمدی در ادامه به سطح بندی افراد حاضر در دوره آموزشی طی دو روز اشاره کرد و گفت: سطحی بندی در دو گروه 10 تا 14 سال و 14 تا 18 سال برگزار شد؛ در این دوره آموزشی اصول و فنون مداحی ، علوم بصیرتی مداحی ، مقتل شناسی مقدماتی ، تاریخ اسلام ، صداسازی ، شعر شناسی و افزایش اعتماد به نفس انجام خواهد گرفت و از استاتید استانی در این دوره استفاده خواهد شد .

 

مسئول بسیج مداحان استان زنجان در ادامه افزود : این دوره آموزشی تا پایان سال ادامه خواهد داشت و در سال بعد دوره متوسطه و سپس دوره تکمیلی برگزار خواهد شد .

 

استاد کلامی نیز در سخنانی آشنایی نوجوانان با فرهنگ و ادبیات اسلام و تشیع را واجب خواند و گفت: خانواده ها فرزندان خود را در این زمینه یاری کنند .

 

وی در توصیه ای به مداحان نوجوان گفت : طهارت و پاکیزگی  اولین شرط ورود به هیئت است و مداحان نوجوان در خواندن شعر دقت زیادی کنند و شعر را در جای مناسب خود بخوانند، از راهنمایی های اساتید خود استفاده کنند و در استفاده از فنون هنر مداحی تمرین و پشتکار از خود نشان دهند .

کد خبر 1235711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha