اردوهای راهیان نور از مهمترین و اثرگذارترین برنامه های فرهنگی است

سردار کریمی گفت: اردوهای راهیان نور با هدایت ها و حمایت های مقام معظم رهبری از مهمترین و اثرگذارترین برنامه های فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سردار محسن کریمی امروز یکشبنه (6 آذر) در نشست قرارگاه راهیان نور استان مرکزی که با حضور استاندار مرکزی و مسئولان استانی در استانداری مرکزی برگزار شد، دفاع مقدس را نمایشگاهی از توانمندی ها و ظرفیت های عظیم ملت ایران دانستو گفت: اهتمام ویژه رسانه ها به فرهنگ دفاع مقدس و اردوهای راهیان نور امری ضروری است.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه اقیانوسی از معارف دفاع مقدس در اردوهای راهیان نور وجود دارد، افزود: بهره برداری از گنجینه دفاع مقدس تضمین کننده آینده انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور است و جامعه را از شر توطئه های فرهنگی نجات خواهد داد.

 

وی افزود: اردوهای راهیان نور از سال 1378 توسط لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) برگزار شد و در سال ۱۳۷۹ به یک الگو در سطح کشور تبدیل شد.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: اردوهای راهیان نور با هدایت ها و حمایت های مقام معظم رهبری امروز یکی از مهمترین و اثرگذارترین برنامه ها است.

 

سردار کریمی در ادامه به کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این کنگره عظیم در همه بخش های حوزه ایثار و شهادت الگوهای کاملی ارائه کرده و باید از تجربیات ارزشمند کنگره بهره گیری لازم را داشته باشیم.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی برگزاری اردوهای راهیان نور را نیازمند وحدت، همدلی، انسجام و هم افزایی دانست و بیان کرد: همه دستگاه ها باید به وظیفه خود در قبال باشکوه برگزار شدن این برنامه عمل کرده و رسانه های استان باید اهتمام بیشتر و جدی تری به اردوهای راهیان نور داشته باشند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اعزام مدیران و اساتید دانشگاه به اردوهای راهیان نور می تواند در تربیت راویان راهیان نور بسیار موثر باشد، ادامه داد: مشارکت مدارس، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، دستگاه های فرهنگی یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه قرارگاه تخصصی راهیان نور استان باشد.

 

راهیان نور رزمایش بزرگ فرهنگی و تربیتی است

 

سرهنگ غلامرضا کریمی نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور یک رزمایش بزرگ فرهنگی و تربیتی است، گفت: در سال های اخیر شاهد استقبال بسیار خوب اقشار مختلف مردم از اردوهای راهیان نور بوده ایم و راهیان نور همچون رزمایش بزرگ فرهنگی و تربیتی عمل می‌کند.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اردوهای راهیان نور را موثرترین روش برای انتقال سیره شهدا دانست و بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را از تاریکی ها دور می کند و همگان باید در این راستا گام بردارند.

 

وی راهیان نور را بستری مهم برای تحقق جهاد تبیین دانست و ادامه داد: در شرایطی که امروز دشمنان در جنگ شناختی به دنبال زیرسوال بردن ارزش های اسلامی و انقلابی هستند توجه به اردوهای راهیان نور راهکاری مهم‌ برای خنثی شدن توطئه های دشمنان است.

کد خبر 1235825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha