میراث فرهنگی موظف به نظارت بر اجرای پروتکل های بهسازی باغ اکبریه است

جلالی با اشاره به تدبیر خراسان جنوبی مبنی بر ورود بنیاد مستضعفان به طرح بهسازی باغ و عمارت اکبریه، گفت: ایجاد هم افزایی بین دستگاهی، میراث فرهنگی را موظف می کند به عنوان ناظر بومی، قوانین، پروتکل ها و دستورالعمل هایی که برای حفظ هر میراثی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مریم جلالی ظهر امروز دوشنبه (۷ آذر) در جریان بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی در بیرجند و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: باغ و عمارت جهانی اکبریه باید با هم افزایی همه دستگاه ها به مرکزی برای تجلی فرهنگی از همه ساحت ها تبدیل شود.

 

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی را داشته ای عظیم خواند و متذکر شد: همه ما موظف به حفظ و احیای میراث فرهنگی هستیم و نباید بگذاریم هیچ آجری، خشتی، درختی و بنایی که از فرهنگ ما به ارث رسیده، دچار خدشه شود.

 

معاون وزیر با تأکید بر این که مراقبت به معنای ایستایی نیست، متذکر شد: مراقبت از میراث فرهنگی به معنای ایجاد اتفاقات خوب در راستای پویا کردن آنهاست.

 

جلالی ادامه داد: اتفاقی که باید بیفتد این است که با همگرایی همه حوزه ها، صنایع دستی، مناسک، آداب ها، رسوم، داشته های طبیعی و کشاورزی و ...در خدمت یک مکان به معنای باغ اکبریه بیاید.

 

وی با اشاره به تدبیر استان مبنی بر ورود بنیاد مستضعفان به طرح بهسازی باغ و عمارت اکبریه، تأکید کرد: این ابتکار دولتمردان و ایجاد هم افزایی بین دستگاهی، میراث فرهنگی را موظف می کند به عنوان ناظر بومی، قوانین، پروتکل ها و دستورالعمل هایی که برای حفظ هر میراث ضروری است را رعایت نماید.

 

به گفته وی؛ این تحولات و هم افزایی دستگاه ها و نهادها باعث رونق بیشتر باغ اکبریه خواهد شد.

 

 

کد خبر 1236063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha