زیرساخت های مرز چیلات تکمیل می شود

حسنی با بیان اینکه زیرساخت های مرز چیلات تکمیل می شود، گفت: با توجه به تاکید استاندار و پیگیری ها و اقدامات، در نظر است که اربعین سال آینده شاهد ترددزوار از مرز چیلات باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، ظهر امروز(۱۰ آذر)  در جریان بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی از مرز چیلات، اظهار کرد: بسیاری از زیرساخت های مرز چیلات در حوزه تامین فیبر نوری و برق تکمیل شده است و در حوزه راه و آب شرب بخشی از کار ناتمام است.

 

محمد سبحان حسنی گفت: با توجه به دستور استاندار برای تکمیل زیرساخت های این مرز، لذا از آسفالت جاده دسترسی که 28کیلومتر می باشد 4کیلومتر باقی مانده که در دست اقدام می باشد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با اشاره به 20کیلومتر طول خط انتقال آب شرب به بازارچه و مرز چیلات و حفر چاه در این خصوص، گفت: از 20کیلومتر خط انتقال عملیات اجرایی 10کیلومتر انجام و مابقی نیز در دست اقدام است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تاکید استاندار و پیگیری ها و اقدامات، در نظر است که اربعین سال آینده شاهد ترددزوار از مرز چیلات باشیم.

 

وی گفت:نیازمندی هایی طرف عراقی دارد که ما اعلام آمادگی برای کمک به کشور عراق کرده ایم که از جمله انها در حوزه تامین برق،جاده و زیرساختی و تامین اب شرب است تا طرف عراقی در بازگشایی آن تسریع کند.

 

فرماندار ویژه دهلران هم با اشاره به اقدامات موثر در زیرساخت های مرز چیلات گفت:مرز چیلات نقش موثری در توسعه پایدار منطقه ایفا می کند.

 

لطیف صادقی از پیگیری های مسئولان استانی و کشوری و نماینده مجلس شورای اسلامی برای گشایش مرز چیلات تقدیر و افزود: امیدواریم این هم افزایی ها در نهایت موجب گشایش مرز چیلات برای بهره مندی مردم از آن شود.

 

وی در خصوص سرمایه گذار بخش خصوصی گفت:با توجه به اهمیت این مرز سرمایه گذار بخش خصوصی آمادگی خود را برای احداث پایانه در دو طرف مرز اعلام کرده است و زمینه برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی فراهم است.

 

سرهنگ فرج رستمی فرمانده مرزبانی استان ایلام با بیان اینکه از 423کیلومتر مرز استان 223 کیلومتر ان در دهلران است، گفت: برای گشایش مرز چیلات همه متفق القول هستند و مرزبانی نیز آماده همکاری لازم در این زمینه می باشد.

 

امام جمعه دهلران هم  در این این بازدید، گفت:در اوج شلوغی مهران و ترافیک زوار مرز چیلات می تواند در تسهیل تردد و ارائه خدمات موثر باشد.

 

حجت الاسلام سید محسن موسوی با اشاره به تردد زوار از دهلران افزود:تسریع درگشایش چیلات از مطالبات جدی است.

کد خبر 1236865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha