خداوند برای شهدا مقام ویژه ای لحاظ کرده است

حجت الاسلام حسینی گفت: شهدا انتخاب شده اند و خداوند برای شهدا مقام ویژه ای لحاظ کرده است و شهادت یک مقام والاست که نصیب هر آدمی نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، حجت الاسلام سید مظاهر حسینی، امروز پنج شنبه (10 آذر) در تجمع بزرگ بانوان که در آستانه چهلمین روز شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در این حرم مطهر برگزار شد، گفت: شهادت یک مقام والاست که نصیب هر آدمی نمی شود و هر فردی لیاقت شهادت را ندارد.

 

مدیرکل تشریفات دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) افزود: شهادت این شهدای والا مقام را تبریک و تسلیت می گوییم و باید بدانیم که شهدا انتخاب شده اند و خداوند برای شهدا مقام ویژه ای لحاظ کرده است و حضرت سید الشهدا (ع) سرور شهدای عالم است و خوشا به حال شهدا که به دیدار حق شتافته اند.

 

وی با اشاره به داستانی از حضرت موسی (ع) اظهار کرد: حضرت موسی (ع) از خدای متعال خواستند که کلید گنج های خدا را بداند که به ایشان اهدا شود و خداوند فرمودند که کلید تمام گنج های ما اراده شماست و هر جا برای کاری تصمیم بگیرید برای کاری به این کلید می رسید و تمام این عالم گنج است و خواستن توانستن است که برای صعود باید از فرصت های خدا استفاده کنیم و آنهایی که در این مسیر حق حرکت کنند پیروز خواهند شد.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مفهوم زمان بیان کرد: زمان از نظر فلاسفه به گذشته، حال و آینده تقسیم می شود و هر آنکه گذشته نداشته باشد، حال و آینده هم نخواهد داشت و آن کسی که پشت سرش را نگاه می کند هیچ چیز ندارد در حال و آینده هم نصیبی نخواهند داشت و خوش به حال آنها که گذشته پربار و اینده باقراری دارند.

 

وی ادامه داد: برخی ملت ها گذشته درخشانی ندارند و با تشکیل یک اسطوره غیر واقعی پشت آن حرکت می کنند و همچنین برخی که گذشته قوی دارند به آن نگاه نمی کنند و برای همین حال و آینده خوبی هم ندارند.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: وقتی به گذشته نگاه می کنیم زیباتر از جمله «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» نداریم و آنها که نمی دانند از کجا آمده اند نخواهند فهمید به کجا خواهند رفت و هر غلطی بخواهند می کنند.

 

وی افزود: اگر به نام تمدن در غرب وحشی گری باکلاس انجام می شود بخاطر همین عدم درک «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» است که موجب می شود انگلیسی ها و اروپایی های پست، 15 میلیون سرخ پوست را در اروپا به عنوان بنده بفروشند و همین وحشیگری در ژاپن با بمب انداختن موجب قتل عام 300 هزار نفر می شود و در افغانستان و عراق و سوریه و لبنان و یمن چه کشتارها از بچه و زن و مرد و پیر و جوان را انجام داده اند و به داعش غذا می دادند و به یمن آب خوردن هم نمی دادند.

 

حجت الاسلام حسینی  تاکید کرد: کسی که گذشته اش حیوانی باشد پریشان و حیران است و به ترامپ و بایدن و سران انگلیس و فرانسه و ... تبدیل می شود و آنکه گذشته، حال و آینده نداشته باشد، ناامید خواهد بود و مهمترین برگ برنده شیطان همین ناامیدی است و بزرگترین قسمت کفر، یاس از رحمت خدای متعال است.

 

وی ادامه داد: درهای رحمت الهی برای توبه کاران باز است و نمونه این بخشش خداوندی توبه کردن حر در واقعه کربلاست که به اولین شهید کربلا تبدیل شد و باید قدر داشته های خود را هم بدانیم که با آنها می توان به عالم بالا رسید.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سخنان اخیر خود فرموده اند اگر مسلمان نیستید آزاده و ایرانی باشید و فریب خوردگان آدمیت و آزادگی و شرافت و غیرت و و طن را نمی شناسند و مانند گرگ وحشی انجام هر کاری را مجاز می دانند.

 

وی ادامه داد: باید نگاهی به پشت سر خود و داشته هایمان کنیم و دائما باید دنبال علم و پژوهش باشیم که اگر دانستیم توانا خواهیم بود و چون نمی فهمیم حرکت نداریم و وقتی بدانیم متوجه می شویم همه چیز داریم.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: امام علی (ع) در تمام جنگ ها اولین مبارز در مقابل دشمن بودند و ایشان زمانی که پیامبر (ص) به ایشان فرمود که در زمان خشم دستت به سمت شمشیر نرود با همین کار موجب حفظ دین شدند و در این فتنه ها هم ما به دشمن اجازه نمی دهیم جنگ داخلی به راه بیندازد و اگر یکصد شهید دادیم بهتر از این است که اجازه دهیم همه چیز از دست برود.

 

وی با تاکید بر اینکه مهساها بهانه هستند، اظهار کرد: انقلاب و زمینه سازی حکومت مهدی (عج) هدف دشمن است و باید تمام وجود خود را برای حفظ انقلاب بگذاریم و شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در گوشه ای به دست دشمن شهید شدند و برای حفظ نظام باید بسیار کارها انجام داد و باید با داشته های خود در میدان باشیم و عمل کنیم.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: انسان دارای اختیار است که خدا به ما عطا کرده است و انسان باید از اختیار خود باید به درستی استفاده کند و برخی اختیار دارند، عالم بمانند اما جاهل می شوند و برخی مانند ترامپ دست به شهادت سردار سلیمانی می زنند و از اختیار خود استفاده منفی می کنند و شهید سردار سلیمانی معتقد بود که باید جان ائمه اطهار (ع) را در یابیم.

 

وی تاکید کرد: مردم و مسئولان ما نباید خون شهدا را زیر پا بگذارند و باید در انتخاب های خود درست عمل کنند و مسئولان باید درست کار کنند تا درست نتیجه بگیرند و برای امیدواری باید مقاومت کنیم.

کد خبر 1236906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha