امنیت اجتماعی در گرو اعتقادات و سرمایه فرهنگی است

امام جمعه بافق هزینه در حوزه فرهنگی را سرمایه گذاری دانست و گفت: امنیت اجتماعی در گرو اعتقادات و سرمایه فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر امروز در جمع تعدادی از جوانان بافقی افزود: امنیت اجتماعی به عنوان پدیده ای در مسیر تحولات اجتماعی بر سر راه توسعه یعنی رسیدن به وضعیت مطلوب مورد توجه مردم و گروه های اجتماعی قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه امنیت فرهنگی لازمه امنیت اجتماعی است خاطرنشان کرد: امنیت در سطح جامعه از حیث ضرورت حیات اجتماعی برای بقای هر جامعه ای لازم است.

 

وی امنیت اجتماعی را نوعی توانمندی جامعه برای مراقبت از ویژگی های بنیادی گروه‌های اجتماعی و قومی خواند و اظهار کرد: امنیت درسطوح مختلف به حفظ تداوم هویت اجتماعی و فرهنگی در برابر تغییرات و تهدیدهای عینی جامعه می پردازد.

 

به گفته امام جمعه بافق، حجاب عامل امنیت خانواده و اجتماع، و به عنوان یک عِلم احترام گذاشتن به تمام احکام دین است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اضافه کرد: برخی مدیران، حجاب این شهر را با شهر‌های دیگر قیاس می‌کنند که این مدیران در غیرت دینی ضعف دارند و سست عنصر هستند.

 

وی بیان کرد: این شهر، زادگاه و خاستگاه  شیخ محمدتقی بافقی است و باید الگو در بحث حجاب و امر به معروف باشد.

 

سعادت ‌فرمتذکر شد: گره زدن سهل انگاری‌های دینی به مشکلات اقتصادی خلاف بصیرت است و نباید مشکلات اقتصادی باعث دوری از دین شود بلکه مردم حل مشکلات اقتصادی را باید در گرو اجرای احکام دینی بدانند.

 

وی به اغتشاشات اخیر در برخی از شهرهای کشور هم اشاره کرد و افزود: این فتنه‌ها ترکیبی است که مسائل امنیتی، اقتصادی، سیاسی وفرهنگی را در برمی‌گیرد که همه آن‌ها برای قبح زدایی از کشف حجاب و ترویج هوس بازی و ولنگاری است.

 

امام جمعه ادامه داد: در این فتنه ها، امید دشمن به طعمه‌های فرهنگی و تبلیغات مجازی بر ضد ایران است تا مردم از ایرانی بودن و مسلمان بودنشان پشیمان شوند.

 

سعات فرافزود: هدف دشمن فاصله انداختن بین مردم و مسئله انتظار و تأخیر در فرج است که باید بدانید دشمن امروز بر پایه دروغ پراکنی و دروغ پردازی کار می‌کند و جهاد تبیین بیش از پیش ضرورت دارد.

کد خبر 1237307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha