ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز جامعه و وظیفه ای همگانی است

حجت الاسلام هاشمی، با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز جامعه و وظیفه ای همگانی است، گفت: باید از همه ظرفیت ها در این راستا استفاده شود و در حفظ این فرهنگ ایفای نقش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام هبت اله هاشمی، امروز(14آذر)، در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت در شهرستان پلدختر اظهارداشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت رسانی از وظایف مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و همکاری و نقش آفرینی مسئولان در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: قانون جامعه ایثارگری در دولت کنونی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و در حال انجام است.

 

وی به بحث تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر درادارات اشاره کرد و گفت: این مهم به صورت جدی در حال پیگیری و انجام است.

 

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: در علوم پزشکی استان تاکنون تبدیل وضعیت نیروهای هزار و 900 نیروی ایثارگر انجام شده است و 60 مورد باقی مانده نیز دراین اداره که در حال انجام است و در دیگر نهادها نیز این موضوع به صورت جدی پیگیری می شود.

 

وی در زمینه تبدیل گلزار شهدا به حسینیه که از برنامه های اصلی بنیاد شهید است، اشاره کرد و عنوان داشت: مسئولان شهرستانی باید در این راستا مطالبه گر باشند و پیگیری های لازم را انجام دهند و از ظرفیت کنگره نیز استفاده شود.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در رابطه با تسهیلات اشتغال و مسکن نیز خاطرنشان کرد: اقدامات لازم انجام شده است و همکاری بانک ها و همت همه جانبه مسئولان شهرستان ها برای ادامه روند امور ضروری است.

 

وی در ادامه یادآور شد: در بحث پرداخت هزینه ازدواج ایثارگران نیز از اردیبهشت 1401 تاکنون هیچ معوقه ای وجود ندارد و پرداخت ها صورت گرفته است و معوقات گذشته نیز در حال پیگیری است.

 

حجت الاسلام دکتر هاشمی با تأکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت بنیاد شهید و دیگر ظرفیت ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: بباید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه بین نسل جوان و نوجوان نهادینه شود.

 

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را خنثی کننده توطئه های فرهنگی دشمن خواند و اظهارکرد: امروز اگر نتوانیم شهدا و خانواده های شهدا را حفظ کنیم هیچ سرمایه های نخواهیم داشت.

 

حجت الاسلام هاشمی با تأکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت فرزندان شهدا و ایثارگر در عرصه خدمت رسانی ها گفت: دشمن زمانی که ببیند فرزند شهید میدان جنگ امروز خدمتگزار همین میدان است، توطئه های دشمن علیه ملت با بصیرت ایران اسلامی خنثی است.  

کد خبر 1237647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha