فعالیت ۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد اهل سنت خراسان جنوبی

حجت الاسلام محقی با اشاره به اینکه ۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد و نمازخانه های اهل سنت خراسان جنوبی ثبت شده است، گفت: در این کانون ها برنامه های مختلفی از جمله تواشیح خوانی، قرآنی و فرهنگی و ... انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی امروز (۱۴ آذر) در دیدار با امام جمعه طبس مسینای شهرستان درمیان اظهار داشت: در طبس مسینا یک کانون فرهنگی هنری وجود دارد.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد و نمازخانه های اهل سنت خراسان جنوبی ثبت شده است، افزود: در این کانون ها برنامه های مختلفی از جمله تواشیح خوانی، قرآنی و فرهنگی و غیره انجام می شود و حمایت مادی و معنوی و ثبت برنامه ها را برعهده داریم.

 

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم این انسجام بخشی فعالیت های فرهنگی و هنری را بتوانیم در کانون های فرهنگی هنری مساجد پیگیری کنیم. 

 

حجت الاسلام محقی با اشاره به اینکه مساجد مورد غفلت واقع شده اند، عنوان کرد: این موضوع هزینه ای برای جامعه دارد و باید تلاش کنیم تا این فاصله را کاهش دهیم و نیازمند کمک همه ائمه جماعات برای تحقق این مهم هستیم.

 


مولوی سید محمد حسینی هم در این دیدار اظهار داشت: در شهرستان درمیان وحدت خودنمایی می کند و همه علما از نظر راه و روش یک مسیر را می پیمایند.

 

امام جمعه طبس مسینای شهرستان درمیان تاکید کرد: همه ما دلسوز نظام هستیم و امروز بین علمای تشیع و تسنن در خراسان جنوبی به خصوص شهرستان درمیان وحدت و تعامل خوبی وجود دارد و هیچ گونه اختلافی نیست.

 

وی با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر گفت: مردم شهرستان درمیان در این ایام، بسیار هوشمندانه عمل کرده چرا که به خوبی واقف هستند که امنیت یک نعمت و یک موضوع ضروری است.

 

 

کد خبر 1237653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha