۱۹ هزار و ۳۵ خانوار خراسان شمالی از بهزیستی مستمری دریافت می کنند

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۱۹ هزار و ۳۵ خانوار خراسان شمالی از این سازمان حمایتی، مستمری دریافت می کنند.

محسن توحیدی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارداشت: سال گذشته سه هزار و ۳۵۰ نفر از خانوارهای پشت نوبت حمایت، زیر پوشش دریافت خدمات قرار گرفتند و اینک یک هزار و ۷۸۶ نفر در پشت نوبت حمایت هستند که تلاش می کنیم این افراد را نیز زیر پوشش قرار بدهیم.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی افزود: اسامی این افراد برای زیر پوشش قرار گرفتن، در سامانه ثبت شده و به محض تایید سازمان بهزیستی کشور از خدمات سازمان برخوردار و یارانه آنان برقرار خواهد شد.

 

توحیدی مقدم افزود: اکنون سرانه مستمری ۵۸۲ هزار تومان است که به ازای هر یک نفر مبلغی اضافه شده و برای یک خانواده پنج نفر به بالا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان واریز می شود.

 

وی گفت: از مجموع افرادی که مستمری دریافت می کنند، دو هزار و ۳۹۸ نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی این استان هستند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: مابقی افراد مستمری بگیر شامل سایر گروه های معلولان از جمله ذهنی، جسمی و حرکتی، روانی مزمن و زنان سرپرست خانوار می شوند.

 

توحیدی مقدم گفت: ۴۲ هزار و ۲۶۸ خانوار مشتمل بر ۱۱۷ هزار و ۸۶۹ مددجو زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند که افرادی که مستمری دریافت نمی کنند از خدمات غیر مستمر در بخش های مختلف از جمله اشتغال، مسکن، آموزش، فرهنگی و سایر بهره‌مند می شوند.

کد خبر 1238091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha