صبح خاطره برادران شهید محمدزاده در یاسوکند بیجار برگزار شد

به همت حوزه هنری شهرستان بیجار و مشارکت بخشداری یاسوکند، سپاه شهرستان بیجار، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش وپرورش و شهرداری یاسوکند، صبح خاطره برادران شهید «غیبعلی و حمزه علی محمد زاده» در شهر حسن آباد یاسوکند بیجار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، سید عبدالرضا خضری صبح پنج شنبه(17 آذرماه) در نشستی مجازی با اصحاب رسانه استان، با تسلیت ایام فاطمیه ضمن اعلام این موضوع گفت: در ادامه ویژه برنامه‌های گرامیداشت یاد وخاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، صبح روز پنجشنبه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۱ صبح خاطره دو برادر شهید شهر حسن آباد یاسوکند" غیبعلی و حمزه علی محمد زاده" در محل سالن اجتماعات شهید فهمیده این شهر با حضور خانواده این دو شهید، همرزمان و مردم ولایت مدار یاسوکند برگزار شد.

 

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار افزود: شهید غیبعلی محمدزاده با شکل گیری انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران به عضویت سپاه در آمده و در سال ۱۳۶۱ در منطقه هزارکانیان در نبرد با گروهای ضد انقلاب در سن ۲۳ سالکی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

خضری ادامه داد: پس از شهادت این شهید والا مقام برادر کوچکتر شهید حمزه علی در حالیکه ۱۵ سال بیشتر نداشت ادامه دهنده راه برادر شد و پس از حضور در جبهه های جنگ و۵ سال پس از شهادت برادر شهیدش در حالیکه تازه رخت دامادی بر تن کرده بود در عملیاتی والفجر ۱۰ در منطقه چناره عراق و در سن ۲۰ سالگی به دیگر برادر شهیدش پیوست.

 

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار با قدردانی از بخشداری یاسوکند،سپاه پاسداران شهرستان، اداره آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندهی انتظامی شهرستان بیجار در همراهی و مشارکت در برگزاری این صبح خاطره گفت: در این مراسم ۴ نفر از همرزمان و دوستان این دو شهید والا مقام «ایوب کاکایی»،«نادر مختارزاده»،‌ «حاج محسن میرزایی» و «حاج اوسط گل محمدی» خاطراتی از این دو شهید را بازگویی و در ادامه از خانواده معظم این دو شهید با حضور مسئولین قدردانی شد.

 

وی بر ضرورت بازگویی رشادت فرزندان این مرزو بوم تاکید کرد و گفت: امنیت و پیشرفت امروز کشور مرهون خون شهدایی است که در راه حفظ این آب وخاک و برپا داشتن پرچم عزت و سرافرازی قدم در مسیر ایثار و از خود گذشتگی نهادند و با تقدیم خون مطهرشان شکوه و عظمت امروز ایران اسلامی را به ارمغان آوردند و پاسداری از این تلاش و از خودگذشتگی وظیفه تک تک ما ایرانیان است.

 

حسن آباد یاسوکند دومین شهر بزرگ شهرستان بیجار محسوب می شود که در ۷۰ کیلومتری شهر بیجار واقع شده است و تاکنون ۷۶ شهید را تقدیم انقلاب کرده است .

 

کد خبر 1238466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha