ضربه منافقان به اسلام بدتر از کفار است

حجت الاسلام میرزا محمدی گفت: منافق با زبان دین و لباس شریعت وارد شده و ضربه ای بدتر از کفار به اسلام می زدند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین میرزا محمدی استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمه در حسینیه حق شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: قرآن کریم در آیات مختلف نسبت به نفوذ جریان نفاق به مومنان و اصحاب پیامبر(ص) هشدار می‌دهد و به ارتباط آنها با یهود اشاره می‌کند.

وی با استناد به آیات ۵۱ و ۵۲ مائده عنوان کرد: رهبر و تفکری که جریان نفاق را تولید می کند یهود است. پیامبر اکرم در ابتدای ورود به مدینه به هیچ قیمت در مقابل جریان یهود، اسلام و مسلمین را ذلیل نشان ندادند. سرتاسر عزت و اقتدار رهبر و حکومت اسلامی بود. 

استاد حوزه علمیه ادامه داد:‌ پس از فتح خیبر تمام هیمنه و قدرت یهود به خاک مالیده شد و پس از کوچ آنها از مدینه به سمت شامات با امپراطور روم تشکلی را درست کردند که به اسلام و مسلمین تعرض کنند. پیامبر(ص) سه جنگ موته، تبوک و یرموک را با آنها داشتند.

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان اینکه خاورمیانه مسیر ظهور و حکومت مهدوی است، اظهار کرد: به دستور رهبری نباید این منطقه ناامن باشد چراکه این منطقه از حیث تمدن ادیانی بسیار مهم و استراتیک است.  سه تمدن یهود، مسیح و اسلام در این منطقه استوار هستند و از نظر ثروت ثروتمندترین نقطه عالم است و می‌تواند به کل جهان تسلط نظامی داشته باشد و نزدیک ترین و دقیق ترین برج دیده بانی دنیا است، به همین دلیل از سالیان قبل از اسلام مورد نظر یهود بوده است.

وی افزود: پس از شکست منافقان در خیبر، آنها سه جنگ بر پیامبر(ص) تحمیل کردند پیامبر(ص) با لشکری بزرگ هزار کیلومتر ازمدینه بیرون رفتند و اجازه ندادند بر مرزهای حکومت اسلامی تعرض کنند. امروز مدافعان حرم هم بر اساس سیره پیامبر(ص) ورود کردند و به شهادت رسیدند. 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: پس از اینکه هیمنه یهود به خاک مالیده شد و با فتح مکه سرزمین وحی از لوث شرک و مشرکین پاک شد، جریان چهارمی در کنار این سه جریان بود که قرآن از آنها به جریان منافقین و فی قلوبهم مرض تعبیر می‌کند. منافقان در خانه پیامبر(ص) و بین اصحاب پیامبر(ص) بودند. جریان نفاق در بین اصحاب پیامبر(ص) قدرت، ثروت و نفوذ اجتماعی داشتند. در جنگ تبوک ۳۰ هزار نفر با پیامبر خارج شدند اما در بین راه ۲۰ هزار نفر به رهبری و شیطنت عبدالله ابن ابی برگشتند.

حجت الاسلام میرزا محمدی با استناد به آیه ۱۰۷ سوره توبه که به نفوذ منافقان اشاره دارد، گفت: آنها با بهانه های بسیار زیبا نزد پیامبر(ص) آمدند؛ که امروز هم در بین منافقان کشور ما هم هست. مسجد ضرار در این آیه مثال زده می شود که دستور آمد این مسجد را مثل ماجرای گوساله سامری باید آتش بزنید. 

وی افزود: جریان نفاق برای ضربه زدن به اسلام روبروی مسجد فاحشه خانه یا میخانه نمی زند بلکه روبروی مسجد مسجد درست می کند اوایل انقلاب منافقانی را داشتیم که حافظ کل قرآن و نهج البلاغه بودند آنها به قدری در جریان انقلاب نفوذ کرده بودند که در برخی موارد جایگاه امام جماعت را در مساجد بر عهده گرفتند امام فرمودند خطر آنها از کفار بدتر است. پس از اینکه دیدند  منطق آنها با منطق امام سازگار نیست دست به ترور زدند و ۱۷ هزار نفر را کشتند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد:‌ جریان نفاق در بین اصحاب پیامبر(ص) بودند تا اینکه درگیری با آنها به امیرمومنان امام علی(ع) ارث رسید. منافق با زبان دین و لباس شریعت وارد شده و ضربه ای بدتر از کفار به اسلام می زدند. در برابر جریان نفاق، ۷ نفر با امیرمومنان امام علی(ع) باقی ماندند که آنها را هم با کتک دستگیر کرده و برده بودند بنابراین در برابر منافقان تنها امیرمومنان امام علی(ع) و خانواده او باقی مانده بودند. حضرت زهرا(ص) به میدان آمدند که حق امیرمومنان امام علی(ع) را پس بگیرد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در برابر فتنه‌های زمان انقلابی عمل کردند. خاطرنشان کرد: در برابر جریان منافقان اسلام اجازه نمی‌دهد که مسلمان در برابر دشمنان تواضع کنند چه برسد که به آنها امتیاز بدهد. منافقان خلافت را از امیرمومنان امام علی(ع) غصب کردند و تنها یادگار پیامبر(ص) حضرت زهرا(ص) را به شهادت رساندند. حضرت زهرا(ص) با وصیت خود مبنی بر مخفی بودن قبر ایشان، منافقان و طاغوت زمان را برای همیشه رسوا کردند.

کد خبر 1238610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha