همه بخش‌های تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران ‌و چین منتشر شود

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید همه بخش‌های تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران ‌و چین منتشر شود و در معرض افکار عمومی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،‌محمد صفایی در تذکر شفاهی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه(۲۳آذر) مجلس شورای اسلامی، گفت: این روزها تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران ‌و چین مطرح است؛ انتظار می‌رود به جز مسائل امنیتی، همه بخش های تفاهم نامه منتشر شده و در معرض افکار عمومی قرار گیرد تا طیف های خاص علیه آن جوسازی نکنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: دولت چین ‌و ایران، خودشان را ملزم به اجرای این تعهد کنند؛ ۱۷۴ نماینده سال گذشته در نامه ای خواستار اجرای ریل شرق کشور در اجرای تفاهم نامه شدند اما دولت اقدام جدی انجام نداد.

همچنین  حبیب الله دهمرده  در تذکری گفت: به رییس جمهور چین یک نکنه می گویم؛ آقای رییس جمهور، ترامپ برایت یک عبرت باشد. ترامپ خدمتی به آمریکا نکرد بلکه زیر میزها زد و دیگر کسی به آمریکا اعتماد نمی کند پس این برایت عبرتی باشد.

نماینده مردم زابل در مجلس اظهار کرد:  ممکن است با این تعهدات دو ریال گیرتان آید اما برای همیشه آبروی چین را در دنیا می بری و دیگر کسی در کره زمین به شما اعتماد نمی کند؛ مراقبت و تصحیح کن، برگرد و اشتباهت را جبران کن!

علیرضا نظری نیز در تذکری گفت:‌ دخالت کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا در امور داخلی ایران را به بهانه دفاع از حقوق زنان محکوم می کنیم.اروپایی ها خود پرونده سیاهی در حوزه حقوق زنان برجای گذاشتند و امروز این حق را ندارند که داعیه‌دار دفاع از حقوق زنان باشند.

کد خبر 1239660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha