گفتمان ایثار و شهادت، گفتمانی مردمی است

مختاری گفت: گفتمان ایثار و شهادت گفتمانی مردمی است و در جنگ روایتی که امروز دشمن راه اندازی کرده است، بهترین راویان مردم و خانواده شهدا و ایثارگر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، فرهاد مختاری، امروز(23 آذر)، در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان که با حضور مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه ریل سیاست گذاری به سمت برنامه های فرهنگی و اثرگذاری بین لایه های مردمی است، اظهارداشت: در حوزه نمایش، سرود، موسیقی و فیلم در تلاش هستیم که امورات را به دست لایه های مردمی بسپاریم.

 

مدیرکل امور هنری و دبیر شورای فیلم و سریال بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه گفتمان ایثار و شهادت گفتمانی است که متعلق به مردم است، افزود: راویان در جنگ روایتی نیز خود مردم هستند و روایت صحیح و سالم را باید به دست مردم و خانواده های ایثار و شهادت سپرد.

 

وی با اشاره به مجموعه فعالیت های فرهنگی در ۲ بخش مختلف، عنوان کرد: یک بخش در حوزه سینما می باشد که حوزه سینما سازوکاری متفاوت دارد که با مشارکت مجموعه استان و سازمان سینمایی تبدیل به تولید فیلم شود و بخش دیگر در حوزه تولیدات، مستند، انیمیشن و کوتاه، تله فیلم و سریال است و تعامل مجموعه استان ها با مجموعه های فرهنگی در این زمینه مهم بوده و در زمینه های مختلف مورد حمایت ستاد قرار می گیرند تا فیلم هایی در تراز انقلاب تولید شود.

 

مختاری بیان کرد: در طول این 40 سال ما تا توانستیم سنگر ساختیم و در حوزه جبهه سازی به آن شکلی که اکنون در جنگ ترکیبی و روایتی قرار گرفته ایم، اتفاق نیفتاده و یا ضعیف عمل کردیم.

 

وی با تأکید بر اینکه در بنیاد شهید به دنبال ساخته شدن جبهه فرهنگی قوی هستیم، عنوان کرد: غربی ها در جنگ ترکیبی امروز به دنبال این هستند که قداست مادر را از بین ببرند.

 

مدیرکل امور هنری و دبیر شورای فیلم و سریال بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در تفکر اسلامی زن انسان ساز است، خاطرنشان کرد: امروزه غربی ها به دنبال از بین بردن تفکر اسلامی هستند.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی دارای دو بال ولایت و شهادت است، افزود: مولفه دومی که غربی ها به دنبال از بین بردن آن هستند همین دو بال ولایت و شهادت برای ضربه زدن به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

 

مختاری اظهارکرد: در حوزه ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارگران باید نقش اصلی خود را با کمک دستگاه ها ی فرهنگی ایفا کند و صدا و سیما به صورت جدی در حوزه ایثار و شهادت ورود پیدا کند.

کد خبر 1239737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha