تنش کم آبی ۲۰ خانوار در شهرک المهدی دزفول برطرف شد

با اصلاح ۱۸۰ متر اصلاح شبکه تنش آبی ۲۰ خانوار در روستای المهدی دزفول برطرف شد

حسین سعادتی فر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان خوزستان اظهار کرد: به منظور جلوگیری و پیشگیری از تنش کم‌آبی در فصول گرم سال و افزایش فشار شبکه آب در یکی از مناطق شهرک المهدی، عملیات اصلاح این شبکه توسط واحد بهره‌برداری و توسعه روستایی آبفا منطقه دزفول در دستور کار قرار گرفت. 

 

مدیر آبفا منطقه دزفول افزود: طی این عملیات، ۱۸۰ متر لوله ۷۵ میلیمتر پلی‌اتیلن توسط واحد بهره‌برداری و توسعه آب روستایی آبفا منطقه دزفول به کارگیری شد. 

 

وی تصریح کرد: با انجام این اصلاح شبکه، تنش آبی ۲۰ انشعاب و خانوار که در فصول گرم با مشکل مواجهه بودند در شهرک المهدی دزفول برطرف شد.

 

سعادتی فر، همچنین در تشریح دیگر اقدامات انجام شده در راستای پایداری آب شرب مناطق روستایی شهرستان دزفول، عنوان کرد: به منظور افزایش ذخیره‌سازی و تامین آب شرب ساکنان شهر جندی‌شاپور دزفول و جلوگیری از هدر رفت آب، بازسازی کامل مخزن ۱۵ هزار لیتری شماره ۲ تاسیسات آبرسانی شهر جندی شاپور در دستور کار آبفا منطقه دزفول قرار گرفت.

 

وی ابراز کرد: پس از بازسازی کامل مخزن مذکور شامل لایروبی و بازسازی لایه داخل مخزن، تعویض جداره داخلی، نوسازی کامل لوله های پمپاژ و رفت و برگشت به منبع هوایی و شیرآلات، عایق کاری داخل مخزن از نوع فایبرگلاس استاندارد، عملیات ورود این مخزن به مدار بهره‌برداری با موفقیت وارد مدار بهره‌برداری شد.

 

مدیر آبفا منطقه دزفول، اعتبار صرف شده جهت بازسازی کامل مخزن شماره ۲ تاسیسات شهر جندی‌شاپور را بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال برشمرد و خاطر نشان کرد: با ورود این مخزن به مدار بهره‌برداری، ضمن اینکه ظرفیت ذخیره‌سازی آب شرب تاسیسات این شهر به ۳۰۰ هزار لیتر ظرفیت کامل بازگشت اقدام مهمی در راستای بهبود وضعیت کیفی و کمی آب آشامیدنی ساکنان این شهر صورت گرفت.

 

کد خبر 1239981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha