نخستین دوره نکوداشت پژوهشگران حوزه «کاشان‌شناسی» برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از برگزاری ارج داشت استاد حسن عاطفی و نخستین دوره نکوداشت پژوهشگران حوزه کاشان شناسی در روز یکشنبه بیست و هفتم آذرماه خبر داد.

احمد دانائی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: معرفی و شناخت منطقه کاشان، حاصل تلاش بزرگ مردان و ارجمند زنانی است که با پژوهش‌های ارزشمند خود بر ارزش های منطقه فرهنگی کاشان افزوده اند.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان افزود: آوازه و جایگاه فرهنگی کهن دیار کاشان مدیون اندیشمندانی است که برای معرفی این خطه زرخیز قلم فرسایی کرده اند.

 

دانائی‌نیا ارج‌داشت استاد عاطفی را نقطه عطف برگزاری این مراسم دانست و تأکید کرد: استاد حسن عاطفی بیش از هفت دهه است که در تحقیقات کاشان‌پژوهی قدم های ارزشمندی برداشته و بیش از بیست جلد کتاب در حوزه های تخصصی کاشان نگارش نموده اند که امروزه شایسته تکریم و تجلیل هستند و نمود بارز یک پژوهشگر تمام عیار است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، از نکوداشت شش پژوهشگر حوزه کاشان شناسی نیز خبر داد و افزود: استاد حسین معتمدی؛ عاشوراپژوه برجسته، شیرین صوراسرافیل؛ محقق حوزه فرش دستباف، ثریا بیرشک، پژوهشگر حوزه بافت تاریخی کاشان، حسین فرخ یار؛ پژوهشگر حوزه معماری سنتی و اسلامی؛ عباس ترابزاده؛ پژوهشگر حوزه مردم شناسی و افشین عاطفی پژوهشگر حوزه کاشان‌شناسی از دیگر محققانی هستند که همزمان در این مراسم تجلیل خواهند شد.

 

دانائی‌نیا با تاکید بر اینکه طبق مستندات، بیش از سیصد عنوان کتاب در حوزه کاشان‌شناسی از حدود دویست و سی پژوهشگر این حوزه چاپ شده، افزود: این آمار صرف از مقاله‌هایی است که در حوزه کاشان شناسی نگارش و چاپ شده و این اهمیت موضوعات متنوع پژوهشی در این منطقه را می‌رساند.

 

عضو هیأت علمی گروه معماری دانشگاه کاشان تصریح کرد: بی‌شک کاشان مورخان، پژوهشگران و محققان بی شماری دارد که تمامی، شایسته تجلیل و تکریم هستند. یادآور می شود: ارج داشت استاد حسن عاطفی و نخستین دوره نکوداشت پژوهشگران حوزه کاشان شناسی روز یکشنبه ٢٧ آذرماه ساعت ١٨ در تالار فرهنگ واقع در خیابان نظنز، کتابخانه ملامحسن فیض کاشانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1239992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha