لبخندی از جنس آگاهی، مهارت‌ افزایی و شکوفایی

معصومه سالخورده گفت: طرح نذر لبخند با هدف خودیاری و توانمندسازی، تزریق امید و مهارت‌ افزایی لبخند آفرین گروه‌های سنی مختلف است تا افرادی مستقل، با عزت نفس، مسئولیت‌ پذیر برای خود و جامعه باشند.

«معصومه سالخورده» خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: ما انسان‌ها از آغازین روزهای ورود به عرصه هستی، بسیاری از باورها، آموزه‌ها و مهارت‌ها را در آغوش خانواده و سپس از محیط‌های آموزشی وام می گیریم.

 

 

 

 

مدیر طرح نذر لبخند در جنوب کرمان افزود: اگر نهاد خانواده یا مراکز آموزشی بُنیه علمی و عملی لازم برای انتقال مهارت‌های نرم و سخت به نونهالان، نوجوانان و جوانان را نداشته باشند، در آینده بزرگسالانی خواهیم داشت که از خلائی بنیادین در مهارت‌های عام زندگی رنج می‌برند.

 

 

 

 

وی ابراز کرد: به لطف بیکران خدای مهربان طرح "نذر لبخند" در بخش آموزشی دارای ۸ کارگروه است که با هدایت همیاران افتخاری نذر لبخند ( دارای تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا) و با مشارکت سفیران لبخند (نیروهای دغدغه مند و فعال بومی) فعالیت دارد.

 

 

 

 

سالخورده ادامه داد: طرح نذر لبخند با هدف خودیاری و توانمندسازی، تزریق امید و مهارت‌ افزایی لبخند آفرین گروه‌های سنی مختلف است تا افرادی مستقل، با عزت نفس، مسئولیت‌ پذیر برای خود و جامعه باشند.

 

 

 

 

مدیر اجرایی طرح لبخند در جنوب کرمان با بیان این مطلب که یکی از گروه‌های سنی در حال دریافت آموزش، کودکان هستند، عنوان کرد: آموزش از طریق نمایش عروسکی اثر بخشی ویژه‌ای بر خلاقیت و مهارت‌های فردی و اجتماعی کودکان دارد.

 

 

 

 

وی اضافه کرد: کار گروه "لبخند آیه‌ها" با هدف انتقال مفاهیم دینی، رشد فضائل اخلاقی و تقویت مهارت‌های شناختی رفتاری به صورت کاربردی در قالب نمایش عروسکی، شعر، بازی و قصه معارف ناب دینی را فعالیت می کند.

 

 

 

 

سالخورده بیان کرد: این کارگروه با همراهی افتخاری گروه رسانه ای مسیحا و همیاری ویژه مسیح علائی نویسنده و شاعر روشندل و با همکاری سایر همیاران خوب نذر لبخند هدایت می‌شود.

 

 

 

 

مدیر اجرایی طرح نذر لبخند در جنوب کرمان افزود: از دیگر کارگروه‌های آموزشی بسیار مهم و کاربردی کارگروه "لبخند کتاب‌ها" است که این بخش با هدایت اساتید به خوانش و تحلیل کتاب‌ها در قالب نشست‌های حضوری و مجازی ویژه نوجوانان و بزرگسالان فعالیت دارد.

 

 

 

 

وی ابراز کرد: کودکان به صورت حضوری و با مشارکت عالی سفیران لبخند، خدمات طرح لبخند کتاب‌ها را در قالب دور همخوانی، بلند خوانی، قصه گویی، نقش‌خوانی نمایش‌نامه ها، پرسش و پاسخ و تحلیل کتاب به زبان کودکانه دریافت می‌کنند.

 

سالخورده با اشاره به این که در این طرح کتاب‌ها به تناسب مقاطع سنی در موضوعاتی مختلف اهدا می‌ شود، ادامه داد: با توجه به پیامدهای شناختی - رفتاری و مهارت افزایی از طریق آموزش نقاشی به کودکان، از جمله این کارگروه‌ها که به صورت هدفمند و تخصصی و با هدایت استاد نیکومنش از استان تهران در حال فعالیت مستمر است، کارگروه آموزشی "لبخند رنگ‌ها" است.

 

مدیر اجرایی طرح نذر لبخند در جنوب کرمان با بیان این که کارگروه لبخند تندرستی به آموزش بهداشت، بازی و ورزش کودکان اختصاص دارد، عنوان کرد: محل برگزاری این کارگروه‌ها در مناطق هدف در منازل سفیران لبخند، مساجد، حسینیه، مدارس، کتابخانه و کپرهای توپی است.

 

وی اضافه کرد: این کارگروه ها متناسب زیست بوم مناطق با حمایت مالی همیاران به عنوان کانون فرهنگی - آموزشی برای عزیزان احداث شده است.

 

سالخورده ابراز کرد: با توجه به اهمیت طبیعت گردی و فراگیری بسیاری از مهارت‌ها در دل طبیعت، کلیه این کارگروه‌ها با همکاری بسیار عالی سفیران خوب لبخند در باغ و طبیعت زیبای مناطق نیز اجرا می شود.

 

مدیر اجرایی طرح نذر لبخند در جنوب کرمان بیان کرد: در حال حاضر عزیزانمان از استان‌های کرمان به ویژه جنوب کرمان، جازموریان زهکلوت، سیستان و بلوچستان، تهران و فارس در حال دریافت این خدمات آموزشی هستند.

 

وی اضافه کرد: در مناسبت‌های مختلف نیز با حمایت مادی همیاران نذر لبخند، سفره اطعام ویژه این عزیزان گسترده می‌شود و آموزش کارگروهی، فعالیت‌های داوطلبانه مدیریت و اجرای این طرح نیز با همکاری مشتاقانه و پرشور سفیران لبخند و دانش‌آموزان انجام می شود.

 

سالخورده اظهار کرد: در کنار ارائه خدمات آموزشی عموم عزیزان از حمایت عاطفی و خدمات مشاوره‌ای کارگروه لبخند مهربانی نیز بهره‌مند می شوند و دانش‌آموزان واجد شرایط از خدمات اجتماعی همچون حمایت تحصیلی، پزشکی و معیشتی برخودار می شوند.

 

مدیر اجرایی طرح نذر لبخند در جنوب کرمان با اشاره به این که پذیرای وجود نازنین فرزندان ایران‌ زمین از سراسر کشور هستیم، عنوان کرد: تشکر ویژه از همیاران افتخاری نذر لبخند که عاشقانه و با تمام وجود از جای جای ایران آماده‌ ارائه خدمات به عزیزان هستند و سپاس بیکران از سفیران لبخند نیروهای خوب بومی که قلب تپنده نذر لبخند وجود پر مهر و با نشاط این عزیزان است و همین حضور پرشور مردم بومی هر دیار است که موجبات رشد و بالندگی جوامع را رقم می زند.

 

وی در خاتمه گفت: آرزومند شکوفایی و سعادتمندی همه عزیزان هستیم و از خداوند رحیم خواهانیم توفیق دهد با بهره‌گیری ازنعمت‌های بیکرانش بهترین نسخه وجودی خویش را زندگی کنیم.

کد خبر 1240037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha