آثار مصوب برای تولید فیلم ۱۰۰ ثانیه ای آذربایجان شرقی مشخص شد

مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری آذربایجان شرقی از مشخص شدن آثار مصوب برای تولید فیلم ۱۰۰ ثانیه این استان خبرداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی، در راستای برگزرای جشنواره بین المللی «فیلم۱۰۰» در کشور، واحد هنرهای تصویری حوزه هنری آذربایجان شرقی، اولین نشست ایده پردازی فیلم ۱۰۰ثانیه ای را برگزار کرد.

مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری استان ضمن ابراز خرسندی از حضور قشرهای متنوع در این نشست و گفت وگو و اکران آثار شاخص جشنواره ۱۰۰ گذشته، از فنون نگارش و کارگردانی این آثار برای علاقمندان سخن گفت. وی با بیان این مسئله که استان ظرفیت بسیار بالایی در رویش های نگارشی و تولیدی دارد و امکان هدایت این جوانان وظیفه مسلم دانشمندان این حوزه است، افزود: تبریز با کلیدواژه آذربایجان پیشرو در انقلاب،می تواند رخدادهای بسیاری مهمی در تولیدات آثار فاخر هنری رقم زند.

وی افزود: پس از برگزاری نشست اول،بیش از ۳۰ فیلمنامه بدست واحد هنرهای تصویری رسید و از بین این تعداد، ۱۲ اثر پس از چکش کاری، جهت حمایت به تهران ارسال شد و ۵ اثر به شرح زیر مورد پذیرش و حمایت تهران جهت تولید قرار گرفت:

فیلم کوتاه بودن یا نبودن: نویسنده و کارگردان یعقوب جدیری
فیلم کوتاه پ جیم میم: نویسنده و کارگردان مرتضی مقدس
فیلم کوتاه پرتاب: نویسنده و کارگردان عارف غفارنژاد
فیلم کوتاه تله: نویسنده و کارگردان محمود روحانی
انیمیشن صیاد: نویسنده و کارگردان نرجس ابراهیمی

ولی پور ضمن تبریک به برگزیدگان اعلام کرد، روند تولید این پروژه ها در طول یک ماه با مشورت افراد خبره هنری پیش خواهد رفت تا آثار شاخصی تهیه و تولید گردد.

ضمنا کارگاه دو روزه تولید فیلم ۱۰۰ ثانیه ای، در نشست دوم، با حضور سیدمحمدرضا خردمندان، طی روزهای پنجشنبه و جمعه، مورخ ۲۴ و ۲۵ آذرماه در سالن استاد شهریار حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور علاقمندان برگزار شد.

 

کد خبر 1240262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha