نیازمند تغییر رویکرد در پژوهش های فرهنگی، هنری و اجتماعی هستیم

عابدی با اشاره به اهمیت توجه به نیازها و چالش های استانی گفت: امروز نیازمند تغییر رویکرد در پژوهش های فرهنگی، هنری و اجتماعی مبتنی بر نیازها و چالش ها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، احسان عابدی در مراسم بیستمین دوره معرفی پژوهش های برتر فرهنگی، هنری و اجتماعی استان یزد در محل سالن کوثر استانداری یزد گفت: شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلای یزد مدتی نزدیک به سه دهه دارد که متشکل از اعضای هیات های علی، صاحب نظران حوزه فرهنگ و اجتماع است.

 

وی افزود: در این دوره ها 54 شماره نشریه فرهنگی پژوهشی منتشر شده و هشت شماره نیز به چاپ رسیده که با تلاش مسئولان دوره قبل و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و هنر صاحب امتیازی به پژوهشگاه اعطا شده است که گامی در جهت ارتقای کیفی در این زمینه بوده است.

 

عابدی بیان کرد: امروز افتخار این را داریم که 20 امین دوره تحلیل از پژوهش های برتر فرهنگی و هنری را برگزار می کنیم .

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: تاکنون 900 عنوان پژوهشی در زمینه فرهنگی، هنری و اجتماعی ارائه شده است و امسال نیز دو طرح مصوب داریم که تدوین برش های استانی جامع فرهنگی و اجتماعی و همچنین ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی با توجه به فرهنگ یزد به عنوان این پژوهش ها است.

 

وی گفت: این شورا یکی از قدیمی ترین شوراهای پژوهشی در سطح ادارات استان و حتی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور است.

 

عابدی با اشاره به برگزاری بیستمین دوره معرفی پژوهش های برتر فرهنگی، هنری و اجتماعی گفت: در این دوره 46 اثر بعد از اعلام فراخوان به دبیرخانه ارسال شد که 35 اثر به داوری رسید و در نهایت نیز هشت اثر انتخاب شدند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: ما نیاز به تغییر رویکرد پژوهش های فرهنگی، هنری و اجتماعی مبتنی بر احصای مبتنی بر چالش ها داریم زیرا درصد قابل توجهی از پژوهش ها در کتابخانه ها مانده و قابلیت وارد شدن به تصمیم گیری ها ندارند.

 

وی افزود: از مجموعه دانشگاه ها درخواست داریم که پژوهش های علوم انسانی را جدی بگیرند و موضوعات مبتنی بر نیازهای استانی باشد تا شاهد ارتقای کیفی پژوهش ها و اثرگذاری ها در تصمیم گیری ها باشیم.

کد خبر 1240509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha