برنامه بچه‌های مسجد برای یلدای فاطمی/ اجرای طرح خانه‌دار شدن محرومان توسط کانونی‌ها

شکوری از راه‌اندازی پویش«یلدای فاطمی» در کانون فرهنگی‌هنری مسجد امام‌ حسن‌مجتبی(ع) خبر داد و گفت: علاوه بر این، به همت بچه‌های مسجد ۲۳ باب منزل برای خانواده‌های دارای فرزند معلول و بی‌سرپرست در روستاهای اسفراین در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان،کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) اسفراین یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال در استان خراسان شمالی است. این کانون فرهنگی با مجوز رسمی ستاد فهمای استان خراسان شمالی فعالیت خود را در این استان آغاز کرد و در محورهای رسیدگی به محرومان،فعالیت های جهادی و عمرانی فعالیت های گسترده ای انجام می دهد.

 

«سعید شکوری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از راه اندازی پویش «یلدای فاطمی» به منظور تهیه و توزیع بسته های ارزاق میان خانواده های کم برخورد دار خبر داد و اظهار کرد: این پویش به مناسبت ایام فاطمیه و فرار رسیدن بلندترین شب سال (یلدا) راه اندازی شده و قرار است به خانواده های محروم تحت پوشش کمک رسانی صورت گیرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: در قالب این پویش به ۳۱۳ خانواده کم برخوردار بسته های معیشتی شامل برنج، روغن، گوشت،حبوبات و میوه به ارزش هر بسته ۶۰۰ هزار توزیع می شود.

 

 

 

 

وی از خیران درخواست کرد کمک های نقدی خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۰۶۲۵۹۹۲۲۴  به نام جمعیت امام حسنی های کانون امام حسن مجتبی(ع) اسفراین واریز نمایند.

 

شکوری همچنین از ساخت ۲۳ منزل در روستاهای اسفراین برای خانواده های کم برخوردار که اغلب دارای فرزند معلول و بی سرپرست هستند، خبر داد و ابراز کرد: مقرر  است در برنامه دو ساله این منازل ساخته و تحویل داده شود و در حال حاضر ۲۵۰ نفر از بچه های مسجد برای ساخت این منازل مشغول به کار هستند.

 

 

 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) به هزینه های ساخت این منازل اشاره کرد و گفت: در مجموع برای ساخت این منازل سه میلیارد تومان هزینه پیش بینی شده است.

 

 

 

تکمیل سه باب منزل

وی با بیان اینکه فعالیت های عمرانی کانون به همت گروه جهادی «جمعه های جهادی»، انجام می شود، تصریح کرد: این گروه جهادی که متشکل از جوانان روستایی هستند، توانسته اند در روستای قهرمان آباد و روستاهای اطراف اسفراین ۵۲ سرویس بهداشتی منزل را تعمیر کنند و سه باب منزل مسکونی برای خانواده های محروم با صرف هزینه ۱۰۰ میلیون تومان بسازند. همچنین تعمیر و بازسازی مدارس روستاهای اطراف از دیگر فعالیت های عمرانی صورت گرفته توسط این گروه جهادی است.

 

 

 

توزیع بسته های معیشتی

شکوری با بیان اینکه ایجاد اشتغال و کارآفرینی از دیگر رویکردهای کانون امام حسن مجتبی(ع) شهرستان اسفراین است، تاکید کرد: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مساجد و بچه های مسجد به عرصه کمک رسانی به محرومان، سال گذشته چهار میلیارد تومان کمک مومنانه و بسته های معیشتی با مشارکت خیرین در میان اقشار محروم و کم برخوردار تحت پوشش در چندین مرحله توزیع شد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه فعالیت های جهادی این کانون تنها شامل شهرستان اسفراین و روستاهای اطراف آن نمی شود، خاطرنشان کرد: در جریان سیل پل ذهاب و آق‌قلا گروه جهادی امام حسنی ها در این مناطق حضور داشتند و به محرومان و سیل زدگان رسیدگی کردند.

 

 

کد خبر 1240832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha