چهارمحال و بختیاری عطرآگین به قدوم ۵ شهید گمنام شد

صبح روز سه‌شنبه ۲۹ آذر با ورود پیکر پنج شهید گمنام به چهارمحال و بختیاری، حال و هوای این استان عطرآگین به عطر و بوی شهادت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، پیکر مطهر پنج شهید گمنام صبح روز سه‌شنبه ۲۹ آذر با استقبال جمعی از مسئولان و مردم این استان از فرودگاه شهرکرد وارد این استان شد.

 

پس از آن حضور این پنج شهید گمنام در سراسر استان در نهایت در روز شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی به خاک سپرده می‌شوند.

 

این شهدا از سن ۱۷ تا ۲۰ سال بودند و محل شهادت سه تن از آنها در منطقه شلمچه در زمان حمله دشمن در سال ۶۷ بوده و یک شهید دیگر نیز در عملیات خیبر در منطقه مجنون و شهید دیگر در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیده است.

 

سه تن از این شهدای والامقام در منطقه بازفت در شهرستان کوهرنگ، منطقه ریگ در لردگان و شهر پردنجان تشییع و به خاک سپرده می شود و ۲ شهید دیگر در شهرستان شهرکرد در شهرک منظریه و قطب صنعتی شهرکرد همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی به خاک سپرده می شود.

 

برگزاری برنامه رنگ لاله های سرخ در مدارس، برنامه وداع با شهدا در شهرکرد، فارسان و لردگان و برنامه تشییع و خاکسپاری شهدا در لردگان، کوهرنگ، فارسان و لردگان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

 

برنامه تشییع پیکر یکی از شهیدان از ساعت ۹ و سی دقیقه روز شهادت حضرت زهرا (س) از میدان ۱۲ محرم به سمت میدان امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) همراه به اجتماع هیئت های عزاداری برگزار می شود.

 

یک برنامه محوری هم در روز ۱۳ دی در استان پیش بینی شده که در مصلی امام خمینی (ره) از سوی سپاه همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار می شود که پس از این برنامه، تشییع و خاکسپاری یک شهید گمنام در استان انجام می گیرد.

 

کد خبر 1241111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha