حماسه مارا با امیدها و رنج های ملت ها آشنا می‌کند

ناطق گفت: داستان های حماسی ما را با امیدها و رنج های ملت ها آشنا می‌کند، و از مهم ترین وظایف جوامع زنده کردن افتخارات ملت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی،«ساسان ناطق»در نشست تخصصی حماسه در ادبیات ایران در حوزه هنری تبریز گفت:از وظایف مهم جوامع،زنده کردن افتخارملت است.
مدیر دفتر داستان حوزه هنری کشور افزود:یادگرفتیم و به این درک رسیدیم که باید از باورها و اعتقادات خودمان مثل خانواده و وطن حفاظت کنیم و حتی اگر شده،برای حفظ آنها توان هم بدهیم.به همین صیاق،باید تاریخ،هویت و فرهنگ اصیل خورمان را حفظ کنیم،چراکه به اندازه نفس کشیدن، حیاتی است، باید بپذیریم که کشور بی هویت و تاریخ زود از هم می‌پاشد.
وی خاطرنشان کرد: حماسه آفرینی، حرکت در مدار انسان مصلح و رسیدن یا نزدیک شدن به مدینه فاضله است،چراکه انسانی که در اقلیمی متفاوت ار باورها و اعتقادات رشد کرده و قرآن و شاهنامه خوانده، قطعا نگاه متفاوتی به بشر و زندگی او دارد.
ناطق با بیان اینکه آثار حماسی موقیعت های قاب گرفته‌ایی هستند، افزود:این آثار خواننده هارا مجاب می‌کند جلوی این تابلوهای کمتر دیده شده بایستند و این بار عمیق تر و دقیق تر نگاه کنند و صد البته این آثار مارا به تفکر هدایت می‌کند.تادر حفظ ثروت های مادی و معنوی خود بیش از پیش دقت کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد:تشویق به وطن دوستی، پیشتازی در عرصه های علمی، افتخاری بر بزرگان و دلاوران در خدمت مردم،حفظ اصالت انسانی و هویت سازی برای انسان معاصور ودر محاصره بلاها و دشمنان، از مصداق های حماسه در دوران معاصر است. این نگاه، تغییر رویکرد از اساطیر افسانه‌ای،به اساطیر بیرونی و واقعی در زندگی امروزی است، در نهایت حماسه ها مارا با امیدها و رنج های ملت ها آشنا می‌کند.

کد خبر 1241231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha