درخواست انتصاب هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برای مقابله با اسلام هراسی

در حالی که اسلام هراسی در سراسر اتحادیه اروپا در حال افزایش است، قانونگذاران از کمیسیون اروپایی خواسته اند که سریعا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا را برای مبارزه با نفرت ضد مسلمانان و تشدید تلاش ها برای مقابله با تبعیض در سراسر اتحادیه منصوب کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « euractiv»، در حالی که اسلام هراسی و احساسات ضد مسلمانان در سراسر اتحادیه اروپا در حال افزایش است، قانونگذاران از کمیسیون اروپایی خواسته اند که سریعا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا را برای مبارزه با نفرت ضد مسلمانان و تشدید تلاش ها برای مقابله با تبعیض در سراسر اتحادیه منصوب کند.

 

بر اساس گزارش سازمان همکاری اسلامی ، اسلام هراسی در سال 2021 به رشد خود در اروپا ادامه داد.

 

در اتحادیه اروپا بیشترین نفرت ضد مسلمانان و حوادث اسلام هراسی در فرانسه به ثبت رسیده است که همراه با آلمان میزبان بیشترین تعداد مسلمانان اروپایی است.

 

این روند رو به رشد اخیرا توسط شورای اروپا و سازمان پان اروپایی حقوق بشر، مورد اشاره قرار گرفته است.

 

این شورا در قطعنامه ای که در ماه اکتبر تصویب کرد ، بر لزوم پرداختن به این پدیده تاکید کرد و استفاده از لفاظی‌های اسلام‌هراسی در گفتمان های عمومی و سیاسی به‌ویژه توسط جنبش‌های پوپولیستی و راست افراطی را محکوم کرد.

 

«اوین اینجر»، نماینده سوئد در پارلمان اروپا با اشاره به موارد سوئد و ایتالیا، به گفت: متاسفانه، در سطح ملی، تعداد بسیار کمی از کشورهای عضو با احزاب راست افراطی در حال کسب قدرت هستند.اقداماتی را برای مقابله با اسلام هراسی انجام می دهند.

 

نماینده سوئدی پارلمان اروپا همچنین نسبت به افزایش احساسات ضد مسلمانان در اروپا و عادی سازی آن در ساختار سیاسی برخی کشورها ابراز نگرانی کرد.

کد خبر 1241313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha