پروژه برق رسانی به روستاهای مسیر آبشار شوی دزفول کلنگ زنی شد

طی آیینی با حضور مسئولان محلی و استانی آیین کلنگ زنی عملیات اجرایی برق رسانی به چندین روستای بخش سردشت و شهیون و روستاهای مسیر آبشار شوی دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوزستان، محسن نمازی فر، امروز در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه برق رسانی به روستاهای بخش سردشت، شهیون و مسیر آبشار شوی دزفول اظهار کرد: در شرایط فعلی تهیه بودجه های گسترده بسیار سخت است که این امر به همت پیگیری های نماینده شهرستان و فرماندار ویژه محقق شد.

 

رئيس توزیع برق دزفول افزود: یکی از دغدغه های ما طی سال های اخیر تامین برق روستاهای مسیر آبشار شوی بود که همواره در تمام طول سال پذیرای گردشگران از نقاط مختلف سال است اما این گردشگران به دلیل نبود نعمت برق دچار مشکلاتی می شدند.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته پروژه ای تعریف شد و با تلاش مجموعه صنعت برق موفق به اخذ اعتبار از توانیر شدیم تا از این طریق روستاهای درمسیر آبشار شوی تامین برق شوند. 

 

نمازی فر، عنوان کرد: آخرین نقطه ای که گردشگران برای رفتن به آبشار شوی در آن ساکن می شوند روستای پیرچول است که خوشبختانه اکنون برق‌دار شده و در مجموع ۲۱ کیلومتر شبکه سازی برق در روستاهای در مسیر آبشار شوی اجرا شد که این مسیرها بسیار صعب العبور هستند و بارها خودروهای حمل تجهیزات در حین اجرای این پروژه از دره سقوط کرده اند اما خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

 

وی بابیان اینکه حدود ۷۰ درصد مساحت شهرستان را دو بخش سردشت و شهیون تشکیل می دهد، اضافه کرد: پروژه برق رسانی به چند روستای دیگر از قبیل روستای کلاهدون، زیلاب، پاچل چلاورز نیز تعریف و خوشبختانه موفق به تامین برق این روستاها شدیم.

 

رئیس توزیع برق دزفول، بیان کرد: شهرک المهدی یک منطقه درحال توسعه است که یک پروژه با نصب ۲ دستگاه ترانس برای تامین برق نقاطی که دارای برق بودند تعریف شده که با این پروژه علاوه بر تامین برق تمام روستاییان، برق مدرسه بنیادبرکت که درحال ساخت است نیز تامین می شود.

 

وی از آغاز عملیات اجرایی برق رسانی به روستاهای چال کنار، توسوخته، چم طویله و تله بالا خبر داد و ابراز کرد: ساکنان این روستاها به دلیل نبود برق مهاجرت می کنند لذا اجرا و افتتاح این پروژه در آینده نزدیک موجب آبادی منطقه می شود.

 

نمازی فر  اذعان کرد: ۲۵۰ خانوار هستند که به دلیل شرایط نابسامان و بشدت صعب العبور نقاط محل سکونت، گذری که بتوان شبکه برق رسانی را به آن مناطق وارد کرد وجود ندارد بنابراین بعضا از طریق پنل خورشیدی تامین برق شده اند.

 

نمازی فر تصریح کرد: استفاده از پنل های خورشیدی برای هر خانوار حدود ۵۰میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و عمر باتری های این پنل ها بعد از چهار سال به پایان می رسد به همین دلیل در حال حاضر باتری‌های این خانوارها خراب شده که با مشورت و همفکری با نماینده شهرستان و فرماندار ویژه مقرر شد با پیگیری طریق بنیاد مستضعفان این مشکل برطرف شود.

 

وی یاد اور شد: خوشبختانه به واسطه نامه نگاری و پیگیری های ویژه نماینده دزفول با رئیس بنیاد مستضعفان ۱۷۰ دستگاه باتری برای روستاییان تهیه و نصب و مشکل مذکور برطرف شد.

 

کد خبر 1241446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha