تحقق وعده رئیس جمهور بعد از ۵ روز/ همای اقبال بر فراز لانو

وعده آیت الله رئیسی پس از سفر سرزده به روستای لانو در ۲۵ آذر مبنی بر تأمین جهیزیه برای نوعروسان روستاهای مرزی شهرستان سربیشه با گذشت تنها ۵ روز از سفر ایشان محقق شد و ۱۱ سری جهیزیه بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ 25 آذر ماه امسال خراسان جنوبی میزبان قدوم پرخیر و برکت رئیس جمهور بود. رئیس جمهوری که به صورت سرزده قدم بر خطه کویری روستاهای مرزی سربیشه نهاد و از نزدیک مشکلات مردم دهستان لانو را لمس کرد. در حضور ایشان عده ای از نبود آب گلایه می کردند و عده ای هم تنها به تأمین چند قلم جهیزیه برای فرستادن دخترانشان به خانه بخت قانع بودند. آیت الله رئیسی در این بازدید قول تأمین جهیزیه تعدادی از دختران روستاهای مرزی سربیشه را داد و هنوز پنج روز از حضور رئیس جمهور در این منطقه نگذشه بود که جهیزیه قول داده شده فراهم و راهی روستاهای مرزی سربیشه شد.

 

قرار است به بهانه تحقق وعده رئیس جمهور به روستای لانو بخش درح سفر کنیم. ساعت 8 صبح از بیرجند به سمت روستای لانو حرکت می کنیم. جاده پُر پیچ و خم مانند ماری رنج دیده در دل کویر ما را به مقصد هدایت می کند. پس از طی کردن مسافتی بیش از 200 کیلومتر وارد روستای مرزی لانو می شویم. روستایی که به اذعان اهالی و رئیس شورا با وجود گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اولین بار مزین به قدوم پر خیر و برکت آیت الله رئیسی رئیس جمهور شده و تا زمان ورود ایشان با قدوم مسئولان کشوری غریب بوده است.

 

به بهانه ورود جهیزیه ها، زنان و مردان روستا گرد ما جمع شده اند و از مشکلاتشان می گویند و در انتظار کمک هستند. یکی از نداشتن یخچال گلایه می کند و دیگری گلایه مند از خِست طبیعت، دستان خالی خود را به سمت مسئولان دراز می کند. مردمان قانعی که با سیلی آفتاب سوزان کویر، صورت خود را سرخ می کنند.

 

هر یک از اهالی از ما توقعی دارند گویا سنگ صبور خود را یافته اند. ماشین حمل جهزیه پیش می رود و مردم هم به دنبال آن. در نزدیکی خانه نوعروس صدای صلوات و دعای خیر اهالی خانه به گوش می رسد.

 


در میان بوی سپند اشک های خالصانه مادر خانواده که سجده شکر به جای می آورد زمین تشنه کویر را سیراب می کند. مادر خانواده دست به آسمان بلند کرده و از صمیم دل دعای خیر می کند. او هنوز وعده محقق شده را باور ندارد. دود سپند جهزیه نو عروس را احاطه کرده است. اقلام تهیه شده در میان حاله ای از عود و سپند راهی خانه نو عروس می شود.

 

 

مردان روستا در بین سلام و صلوات، به جابه جایی جهیزیه کمک می کنند. گویی قرار است دخترکان خودشان به خانه بخت بروند. نوعروس زیبا با بعضی حاصل از ناباوری به جهیزیه می نگرد گویا به آرزوی دست نیافتنی خود رسیده است. بغض ناشی از خوشحالی مجال صحبت به او نمی دهد و تنها نظاره گر تحقق وعده رئیس جمهور است.

 

 

ذوق و شوق عروس و داماد از یک سو و دعای خیر پدر و مادرانشان از سوی دیگر، ندایی دلنشینی در فضا ایجاد کرده است که نه تنها خودشان تحت تأثیر قرار گرفته اند بلکه احساسات دیگران نیز برانگیخته شده است. یکی از اهالی با گوشه روسری اشک از دیدگان پاک می کند و دیگری از عاقبت نامه ارسالی در سفر رئیس جمهور می پرسد. گویا آن ها هم خواسته ای شبیه به این وعده داشته و چشم انتظار دستان پر مهر مسئولان هستند.

 

 

با سلام و صلوات اهالی پنج قلم جهیزیه شامل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی تمام اتومات، تلویزیون و جاروبرقی راهی خانه نوعروسی شد. نوعروسی که این تحقق وعده تا حدودی مشکلات پیش روی ازدواجشان را حل کرده و قرار است در آینده نزدیک به خانه بخت برود بغض در گلویش مجال صحبت نمی دهد او که انتظار تحقق وعده در کمترین زمان ممکن را نداشته، دست به آسمان برده و از صمیم قلب شکر خدا می گوید.

 

 

پس از خداحافظی به سمت روستای دربلوند می رویم تا با رساندن هدیه رئیس جمهور به نو عروسی دیگر، در خوشحالی خانواده دیگری سهیم باشیم. این خانواده هم با سپند و صلوات در انتظار نشسته اند و با ورود دعای خیرشان بدرقه راه مسئولان خدوم نظام است.

 


باز هم مادر خانواده به استقبال می آید و از یک یک افراد حاضر تشکر می کند. او هم با وجود دیدین هدیه رئیس جمهور، این تحقق وعده را باور ندارد در حالی که دست به آسمان بلندکرده است از صمیم دل دعای خیرش را بدرقه راه مسئولان می کند.

 

 

مادری که با بافتن فرش امرار معاش می کند چون که پدر خانواده بیمار است و مادر یک تنه بار مسئولیت خانواده را به عهده دارد و به گفته خودش این تحقق وعده بار سنگینی را از دوشش برداشته و می تواند با آبرو دخترش را راهی خانه بخت کند. به این ترتیب 11 سری جهیزیه هدیه رئیس جمهور به نوعروسان روستاهای مرزی شهرستان تقدیم می شود.

 

محمدرضا لکزایی فرماندار سربیشه هم که قدم به قدم با خبرنگاران در این مراسم حضور دارد، می‌گوید: رئیس جمهور پس از بازدید از روستاهای مرزی لانو قول تأمین ۱۱ سری جهیزیه را دادند که این مهم پس از گذشت ۵ روز از سفر به سربیشه عملی شد.

 

وی گفت: پس از سفر سرزده رئیس جهور به شهرستان مرزی سربیشه و درخواست تعدادی از اهالی، ۱۱ سری جهیزیه شامل «یخچال، گاز خوراک پزی، تلویزیون، ماشین لباس شویی تمام اتومات و جاروبرقی» برای افرادی که درخواست خود را مطرح کرده بود، تهیه و ارسال شد.

 


فرماندار سربیشه ارزش هر سری از جهیزیه ها را بالغ بر ۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در بازدید سرزده رئیس جمهور از منطقه مرزی لانو که خوشحالی مردم را به همراه داشت حجت الاسلام رئیسی از پروژه مجتمع آبرسانی خوشاب بازدید کرد.

 

 

 

کد خبر 1241534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha