هدف فتنه ها تضعیف توان اجتماعی نظام است/ نظام به جای خشونت، درباره ذات آشوب ها تولید آگاهی اجتماعی کرد

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: فتنه های متفاوت با هدف تضعیف توان اجتماعی نظام است و معمولا با یک دروغ بزرگ شروع می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲دی ماه) حجت الاسلام «محمد جعفری»، در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: فتنه های متفاوت با هدف تضعیف توان اجتماعی نظام است و معمولا با یک دروغ بزرگ شروع می شوند.

 

امام جمعه موقت آسمینون با اشاره به این که دروغ بزرگ نام یک ترفند در عملیات روانی و جنگ شناختی است، افزود: انسانها دروغ بزرگ را زودتر از دروغ کوچک باور می‌کنند و اگر دروغی مکرر تکرار شود دیر یا زود آن را باور خواهند کرد.

 

وی بیان کرد: در فرآیند فریب، راهبرد دروغ بزرگ مخاطب را در یک فضای روانی متفاوت با واقعیت قرار می‌دهد سپس در این فضا سازی مفاهیم را به صورت طراحی شده و متناسب سازی شده با فکر، احساسات و عواطف مخاطب به وی انتقال می‌دهد تا مورد قبول و پذیرش قرار گیرد.

 

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: در فضایی که اکثر تحلیلگران حوزه اجتماعی و امنیتی اعتراضات را با ماهیت اقتصادی می دانند اما اعتراضات متمرکز بر مفاهیمی حول محور موضوع زن و ارزش‌های فرهنگی بود.

 

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون عنوان کرد: در اغتشاشات اخیر نه تنها صنف خاصی مدنظر نبود بلکه دختران و پسران در میدان حاضر شده و فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، توئیتر و تلگرام نیز بسیار تاثیر گذارتر بودند.

 

وی ادامه داد: به راحتی می توان تداوم موثر بودن شبکه های اجتماعی از سال ۹۶ تاکنون را مشاهده کرد در این میان چهره ها (سلبریتی ها) با الگو شدن در ادبیات اعتراضی حضوری نوین و تهییج کننده دارند.

 

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: از مختصات جدید اغتشاشات می توان به کشته سازی گسترده اشاره کرد، غفلت از کشته سازی ها در روزهای اول موجب تحریک عواطف می شود اما در ادامه خشونت را علیه نیروهای حافظ اقتدار عادی سازی می کنند.

 

امام جمعه موقت آسمینون بیان کرد: پراکندگی میدان های اعتراض نیز از سیاست‌های اصلی سرویس های جاسوسی در مدیریت اغتشاشات بود که برای اولین بار به صورت کامل در سال ۱۴۰۱ خود را به نمایش گذاشت.

 

وی اضافه کرد: این شکل و مدل اعتراضات از روز اول متفاوت بود با عادی شدن خشونت فیزیکی و کلامی در این اعتراضات شاهد فعال شدن گسترده انواع گروه‌ها و مخالفین در کشور بودیم.

 

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: فعال شدن گروه‌های مختلف به صورت طبیعی گسل های قومیتی و مذهبی را ملتهب کرد و زمینه تحریک‌پذیری اقلیت ها را گسترش داد از سوی دیگر روند سرعت نشر اطلاعات و برنامه ریزی سرویس های خارجی زمینه اجماع گسترده بیرونی را علیه مواضع جمهوری اسلامی فراهم آورد.

 

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون تصریح کرد: دلیل تولید این حجم از خشونت در این اغتشاشات و شرارت‌ها بی سابقه و اعجاب انگیز این بود که طراح خارجی تعمدا به عاملان میدانی خود گفته بود جنایت کنید فیلم بگیرید رجز بخوانید نظام یا می ترسد یا مماشات می‌کند و این یعنی کار تمام است.

 

وی عنوان کرد: نظام به جای انتخاب خشونت و مماشات با اغتشاشگران، درباره ذات آشوب ها تولید آگاهی اجتماعی کرد و سپس بساط قداره کشی و تروریست را برچید.

 

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: در نتیجه این راهبرد و استراتژی نظام، اکنون جامعه بسیار آگاه است و مردم ما فهمیدند این براندازان هدفشان چیز دیگری است.

 

امام جمعه موقت آسمینون با اشاره به این که هدف اغتشاشگران تضعیف قوای اجتماعی نظام بود، اظهار کرد: اغتشاشگران به دنبال تغییر سبک زندگی و تعریف جدید از زندگی هستند.

 

وی ابراز کرد: هر از چند گاهی جامعه در معرض یک پروژه جدید از دروغ بزرگ قرار می گیرد و بی بی سی فارسی انگلیسی ها، اینترنشنال سعودی ها، صدای آمریکا، رادیو فردا آمریکایی‌ها، من و توی بهایی ها در تولید دروغ های بزرگ مسابقه خواهند گذاشت اما قدیمی ها یک ضرب المثل دارند که شنونده باید عاقل باشد.

 

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: هر خبری که این رسانه‌های معاند به خورد ما می دهند را به سرعت باور نکنیم این بیان روشن ریشه در یک فرهنگ مهم قرآنی یعنی فرهنگ تبین دارد فرهنگ تبین به معنای نگاه محققان نقادانه، سنجش گرایانه و غیر زود باورانه است.

 

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون در خاتمه با گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت.

کد خبر 1241625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha