شعرهای امروزی هنردوستان را سر ذوق می‌آورد

همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)، محفل شعر فاطمی «آستان مهر» با حضور شاعران نام آشنا و مطرح کشور در حوزه هنری برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، در این محفل که بعدازظهر شنبه، ۴دی ماه در سالن مهر برگزار شد، شاعرانی از جمله سید مهدی طباطبایی، احمد بابایی، محمد مهدی سیار، هادی جان‌فدا، علی انسانی، احمد علوی، مجید تال، مهدی زارعی، قاسم صرافان، محمدحسین ملکیان، سید احمد حسینی شهریار، حسین اسحاقی، علیرضا نورعلیپور، نفیسه سادات موسوی، فاطمه بیرامی و الهام صفالو، در وصف بانوی دو عالم به شعرخوانی پرداختند.

در ابتدای مراسم، هادی جان‌فدا، شاعر اهل بیت، ابیاتش را قرائت کرد و سپس محمدمهدی سیار دو قصیده در وصف صبوری حضرت صدیقه کبری (س) خواند و آن را تقدیم به روح بلند مادر دو عالم کرد.

در ادامه این مراسم، قاسم صرافان به شعرخوانی پرداخت و ابیاتی از زبان حال حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در مدح‌ام الائمه حضرت زهرا (س) خواند. سپس الهام صفالو با قرائت شاعرانه‌هایش در وصف مقام زن و مادر، محفل شعر فاطمی را به محفل روضه تبدیل کرد.

احمد بابایی دیگر شاعر اهل‌بیت (ع) با خواندن ابیاتش، دل حاضران را زائر مزار بی‌نشان حضرت‌ فاطمه‌زهرا (س) در بقیع کرد و سپس با بوسیدن دست علی انسانی به استادش ادای احترام کرد. احمد حسینی شهریار شاعر هندی اهل‌بیت(ع) دو قصیده در رثای حضرت فاطمه (س) خواند و سپس علی انسانی شاعر و مداح پیشکسوت اهل‌بیت (ع) به بیان جملاتی در این مراسم پرداخت و گفت: چنین اشعاری که شاعران جوان ما می‌خوانند، حیف است که صرفا در این مجلس ذکر شود، حاصل این مجالس باید جمع‌آوری و انتشار یابد و ابیات این محافل، خوانده شود.

استاد علی انسانی، صحبت‌هایش را با بیان ایثار و فداکاری شهدای کشورمان ادامه داد و گفت: در این چند ماه اخیر همگی درگیر اتفاقاتی هستیم، اما باید بدانیم که فرزندان ما فریب بیگانگان را خوردند و در هیجان بودند البته همین هیجاناتشان هم باعث شکست معاندان کشور شد، همچنین نباید چشم از تلاش و کوشش مسئولان پوشید.

وی در ادامه خطاب به هنرمندان حاضر در این مراسم گفت: اهل هنر این را بدانید که این‌ها همه نشانه رسیدن به سحر است، مطمئن باشید که در سال‌های آتی، سحر انقلاب ما پدید می‌آید.

این مداح پیشکسوت در ادامه به ابیات خوانده شده توسط شاعران جوان اهل‌بیت (ع) اشاره و تصریح کرد: امروز رگه‌هایی در شعرها دیده می‌شود که هنردوستان را سر ذوق می‌آورد. امیدوارم روز به روز شاهد هنرنمایی‌های بیشتر شعرای آیینی باشیم. من می‌روم، اما جان شما و جان ادبیات آیینی.

علی انسانی پس از خواندن ابیاتی در مدح و رثای حضرت زهرا (س)، با چند خطی روضه، حاضران را مهمان سفره کریم اهل‌بیت (ع) کرد.

در ادامه این مراسم، حسن اسحاقی، نفیسه سادات موسوی، سید مهدی طباطبایی، محمدحسین ملکیان، فاطمه بیرامی، مجید تال، مهدی زارعی و علیرضا نورعلیپور، ابیاتشان را در مدح حضرت‌ فاطمه‌زهرا (س) قرائت کردند و ابوذر جعفری مدیحه‌سرای پاکستانی، به عنوان حسن ختام محفل شعر فاطمی ذکر توسلی به زبان‌های فارسی و اردو به حضرت صدیقه طاهره (س) داشت.

کد خبر 1242283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha