شهید سلیمانی نشان داد، می‌توان برای جریان اسلام و جبهه مقاومت قدرت‌ساز بود

کنعانی با بیان اینکه شهید سلیمانی نشان داد، می‌توان برای جریان اسلام و جبهه مقاومت قدرت‌ساز بود، گفت: ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا مصداق بارز تروریسم دولتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اولین نشست از سلسله نشست‌های علمی و مطالعاتی در زمینه تبیین فعالیت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی تحت عنوان «میزگرد تخصصی مبارزه با تروریسم و افراطی گری در منطقه غرب آسیا»، در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه برگزار شد. در این نشست ابعاد میدانی، حقوقی و بین المللی مبارزه با تروریسم و نقش برجسته سردار شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا بررسی شد.

 

کنعانی: شهید سلیمانی در حوزه ملی  اجماع‌ساز بودند

 

بنابراین گزارش ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در این نشست با بیان اینکه شهید سلیمانی در تولید قدرت ملی و بین المللی برای جهان اسلام و جریان مقاومت توان منحصر به فردی داشت، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه ملی اجماع‌ساز بودند و توان قدرت سازی برای کشور داشتند. این شهید دارای شخصیتی فراجناحی و فراحزبی بود و سرباز ملت، نظام و کشور بود.

 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی نشان داد در حوزه بین الملل می‌توان برای جریان اسلام و جبهه مقاومت قدرت‌ساز بود.

 

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه میزگرد تخصصی شهید سلیمانی و مبارزه با تروریسم و افراطی گری در منطقه غرب آسیا به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکایی ها اشاره کرد و این اقدام را مصداق بارز تروریسم دولتی دانست.

 

وی از شهادت سردار سلیمانی به عنوان عامل وحدت و قدرت یاد کرد و گفت: این شهید از چهره های بین المللی جریان مقاومت بود و آثار عملکرد وی در این جریان را به خوبی مشاهده می‌ شود.

 

بنابراین گزارش، در این نشست موضوعاتی چون مبارزه با تروریسم و افراطی گری در غرب آسیا (با تاکید بر کشورهای عراق و سوریه، مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا از دیدگاه حقوق بین الملل، نقش سردار حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا و نقش سازمان ملل متحد در حوزه ضد تروریسم در منطقه غرب آسیا مورد بررسی قرار گرفت.

 

گفتنی است عباسعلی کدخدایی رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ایرج مسجدی سفیر پیشین ایران در عراق از میهمانان این نشست بودند.

کد خبر 1243409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha