لزوم توجه به مکتب شهید حاج  قاسم سلیمانی  و تبیین آن برای افکار عمومی

شیخ الاسلامی با بیان اینکه ترور سردار سلیمانی از جهات مختلف پدیده‌ای متمایز و منحصر به فرد است بر لزوم توجه به مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و تبیین آن برای افکار عمومی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اولین نشست از سلسله نشست‌های علمی و مطالعاتی در زمینه تبیین فعالیت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی تحت عنوان «میزگرد تخصصی مبارزه با تروریسم و افراطی گری در منطقه غرب آسیا»، در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه برگزار شد. در این نشست ابعاد میدانی، حقوقی و بین المللی مبارزه با تروریسم و نقش برجسته سردار شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا بررسی شد.

 

شیخ الاسلامی: ترور شهید سلیمانی توسط آمریکا یک جنایت نابخشودنی است

 

بنابراین گزارش، محمد حسن شیخ الاسلامی، رئیس مرکز سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه به تشریح ترور شهید سلیمانی پرداخت و با بیان اینکه این ترور از جهات مختلف پدیده‌ای متمایز و منحصر به فرد است، گفت:‌ تروریسم از جهات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و فناوری موضوعی قابل بررسی است و ترور شهید سلیمانی که به عنوان مهمان رسمی در کشور عراق حضور داشت از سوی یک دولت ثالث مورد تامل و مطالعه است. از این رو توجه به مکتب شهید حاج  قاسم سلیمانی و تبیین آن برای افکار عمومی ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه ترور از سه موج قابل بررسی است،‌ گفت: نخست موج اول که مربوط به آنارشیسم اوایل قرن نوزدهم است. موج دوم مربوط به تروریسم ضد استعماری و مربوط به جنگ جهانی دوم است و موج سوم مذهبی است.

 

شیخ الاسلامی با بیان اینکه موج چهارمی برای تروریسم در سال‌های اخیر با ظهور داعش ایجاد شده است، گفت: با ترکیب موضوع ترور با فناوری، ادبیات جدیدی در تروریسم ایجاد کرد و شهادت سردار سلیمانی نیز موج پنجم تروریسم را تبیین کرد.

 

رئیس مرکز سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی با گونه هایی از تروریسم که در ماه های اخیر و در خلال اغتشاشات در کشور شکل گرفته است، تشابه دارد، گفت: در این گونه از موضوع تروریسم، دشمنان از اعتراضات به حق مردم سوء استفاده می کنند.

 

بنابراین گزارش، در این نشست موضوعاتی چون مبارزه با تروریسم و افراطی گری در غرب آسیا (با تاکید بر کشورهای عراق و سوریه، مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا از دیدگاه حقوق بین الملل، نقش سردار حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا و نقش سازمان ملل متحد در حوزه ضد تروریسم در منطقه غرب آسیا مورد بررسی قرار گرفت.

 

گفتنی است ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه، عباسعلی کدخدایی رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ایرج مسجدی سفیر پیشین ایران در عراق از میهمانان این نشست بودند.

کد خبر 1243424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha