مانور زلزله در جهرم به اجرا در آمد

با هدف ارتقاء توانمندی نیروهای امدادی، افزایش آمادگی بین دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی و ارزیابی نقاط ضعف و قوت آنان در مواقع بروز بلایای طبیعی مانور زلزله در شهرستان جهرم به اجرا در آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مانور زلزله به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان جهرم با هدف ارتقاء توانمندی نیروهای امدادی، افزایش آمادگی بین دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی و ارزیابی نقاط ضعف و قوت آنان در مواقع بروز بلایای طبیعی با حضور اعضای ستاد بحران شهرستان جهرم و نیروهای امدادی و خدمات رسان برگزار شد.

 

محمدحسن شعبانی در محل اسکان مدیریت بحران این مانور اظهار داشت: تقویت آموزش‌ها و توسعه مانورهای آمادگی مدیریت بحران در مرحله پیش بینی و پیشگیری سبب کاهش هزینه‌ها در حوزه مقابله و بازتوانی بحران‌ها می شود.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم بر لزوم آمادگی کامل دستگاه های امدادی و خدمات رسان برای مقابله با بحران های احتمالی تاکید‌ کرد و افزود: به منظور ارزیابی توان عملیاتی یگان‌های امدادی و خدمات‌رسان و همچین میزان امکانات و تجهیزات امدادی در زمان وقوع بحران، مانور ساعت صفر لحظه‌ای در شهرستان جهرم برگزار می شود.

 

شعبانی در ادامه گفت: این مانور با سناریویی از پیش طراحی شده و بدون اطلاع قبلی از مکان و زمان عملیات انجام شود. 

 

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان جهرم با بیان اینکه دستگاهای امدادی، عملیاتی و خدمات رسان باید قبل از وقوع بحران برنامه ریزی های لازم جهت مواجهه با شرایط بحرانی و عبور از آن را داشته باشند، اذعان داشت: حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی بخش جدایی ناپذیر زندگی بشر می باشد و تلاش مدیریت بحران شهرستان و حوزه های مختلف همواره در جهت کاهش خطرات مواجهه با این حوادث است.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم در پایان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان باید در هر زمانی آماده مدیریت بحران باشند و نباید در مواقع بحرانی مانند زلزله غافلگیر شوند.

کد خبر 1244002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha