ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون های مساجد را در برنامه های خود مشارکت دهند

حجت الاسلام موسوي گفت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون های مساجد را در برنامه های خود مشارکت دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازسمنان؛ حجت الاسلام سیدعلی موسوی در نشست با روسای جدید ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای میامی،دامغان و آرادان  با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری استان را فعال و بستر خوبی برای اجرای برنامه ها دانست وگفت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ها از کانون هاي مساجد حمايت بيشتري داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تأکید داشت: با توجه به اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری توسط کانون های مساجد در نقاط مختلف استان روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت بیشتری از این کانون های داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه  مسجد از مهمترین مراکز توسعه فرهنگی است که می‌تواند نقش موثری در اشتغال‌زایی در سطح کشور ایفا کند اظهارداشت: اکنون با فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری این ظرفیت تقویت شده است.

 

حجت الاسلام موسوي کانون های فرهنگی هنری مساجد را نماینده ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در نقاط مختلف شهری و روستایی عنوان کردوافزود: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون های مساجد را در برنامه های خود مشارکت دهند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه چندین سال است که فعالیت های کانون های مساجد در قالب رویداد ملی فهما در حال اجرا می باشد و کانون های برنامه ها و فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می کنند اضافه کرد: طرح ملی پایتخت فهما فرصتی برای دیده شدن فعالیت‌های کانون‌های مساجد و عرصه‌ای برای رقابت و معرفی الگوهای برتر مساجد است.

 

وی با اشاره به اینکه با،اجرای طرح ملی فهما،شبکه سازی مساجد بوجود می آیداظهارداشت: همدلی و هم افزایی بچه های مسجد نیزبا اجرای این طرح بیشتر اتفاق خواهد افتاد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه راه اندازی سامانه بچه‌های مسجد صرفه‌جویی در وقت وهزینه‌ها را به دنبال دارد اضافه کرد:علاوه بر آن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می توانند از این طریق سطح توانمندی خودشان را دیده و خود را ارزیابی کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تاکید بر اینکه مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد  تمام فعالیتها وبرنامه های خود را درسایت بچه‌های مسجد، ثبت می کنند ادامه داد: ثبت ایده، ارسال گزارش عملکرد فعالیت‌های ملی و مذهبی، ثبت گروه فیلم، سرود و نمایش و فعالیت‌های فضای مجازی از جمله مواردی است که مدیران کانون‌ها می‌توانند در سایت بچه‌های مسجد، ثبت کنند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ها و دیدار با روسای جدید ادارات در دستور کار می باشد افزود: اختصاص بودجه از اعتبارات تبصره ۱۴ به کانون های فرهنگی هنری مساجد و توجه به اجرای برنامه های با موضوع نماز،امر به معروف و نهی از منکر و غدیر مورد توجه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: برنامه های مشارکتی بویژه با آموزش و پرورش در حوزه اقامه نماز و همچنین توجه به کانون های روستایی و عشایری نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 1244411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha