کتاب «پیایل» توسط مدیر کانون «قدسیان» روستای ارجنک معرفی شد

کتاب «پیایل» خاطرات مردم چهارمحال و بختیاری از ایام شهادت سردار سلیمانی توسط مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری «قدسیان» روستای ارجنک و مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی استان معرفی شد.

فرزانه گنجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کتاب «پیایل» از انتشارات «راه یار» به همت فرزانه گنجی گردآوری، مصاحبه و تحقیق و توسط فاطمه ابوالقاسمی دهنوی نوشته شده است. 

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «قدسیان» مسجد فاطمه الزهرا (س) روستای ارجنک ادامه داد: گروه پژوهاد و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تاریخ شفاهی نیز در چاپ و نشر کتاب «پیایل» همکاری لازم را داشته اند.

 

وی ابرازکرد: کتاب «پیایل» خاطرات مردم چهارمحال و بختیاری از ایام شهادت سردار سلیمانی روز ۱۳ دی در مراسم سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور مردم و مسئولین در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد رونمایی شد.

 

بخشی از متن کتاب «پیایل» بشرح زیر است:

از ۱۱ آبان سال ۱۴۰۰ با ارسال لینک در فضای مجازی کار آغاز شد و در مدت ۲ هفته ۴۰۰ خاطره ثبت شد که بعد از آن جهت تکمیل خاطرات به صورت حضوری و تلفنی مصاحبه ها شروع شد و هر مصاحبه از پنج الی یک ساعت زمان برد، واقعا مردم عاشق حاج قاسم بودند از حس و حال هایی که بیان می‌کردند مشخص بود چقدر ارادت دارند و باهر مصاحبه ای داغی تازه بر دل بود و اشک جاری.

 

یادم هست از اتفاقی که برای زوج جوان افتاده بود و آن روز قرار بر بستن چمدان و رفتن به منزل پدری و هر آن طلاق ... به فرموده خودشان با شنیدن صدای تلفن که آیا جواب بدهند یا نه و از منزل خارج شوند.

 

داماد گوشی را جواب دادند و پس از معرفی خودم و اینکه برای چه کاری تماس گرفتم بدون اینکه صحبتی کرده باشند شروع به گریه کردند و چند ثانیه بعد فرمودند نمی توانم صحبت کنم اما با همان اشک ماجرای عقدشان در حرم حضرت معصومه (س) و دیدن سردار را بیان کردند و گوشی را به عروس خانم سپردند و اشک و بغض ایشان دیگر مجال صحبت نداشت بعد از این آرام شدند ادامه دادند که چه شد و انگشتری که هدیه گرفتند و اکنون دستشان هست و خودشان قاطعانه بیان کردند با نگاه به این انگشتر و این تلفن در این روز حساس از تصمیم خود منصرف شدند و خدا را شاکرند که بار دیگر سردار در مسیر ایشان قرار گرفت و خاطرات دیگر یا اتفاقات دیگر حین مصاحبه بود که خود یک کتاب هست.

 

کد خبر 1244506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha