تغییر رنگ کرونایی شهرستان استان سمنان 

براساس آخرین به روز رسانی نقشه کرونایی کشور، شهرستان های شاهرود، میامی و مهدیشهر در وضعیت زرد وسرخه در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ براساس آمارها و آخرین رنگ بندی ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت  استان سمنان رنگ های آبی،زرد ونارنجی نقشه کرونایی را به خود اختصاص داده است.

 

شهرستان‌های شاهرود، میامی و مهدیشهر در وضعیت زرد،شهرستان سرخه دروضعیت نارنجی، و شهرستان‌های گرمسار، آرادان، دامغان و سمنان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، دامغان، سرخه، آرادان و گرمسار جزو مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان و شهرستان‌های شاهرود و میامی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

 

توصیه کارشناسان همچنان واکسیناسیون برای کسانی که بالای ۱۸ سال داشته و شش ماه از واکسیناسیون قبلی شأن می‌گذرد است ،زیرا ایمنی بدن در برابر این ویروس، کاهش پیدا می‌کند.

 

واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در تمام مراکز بهداشت مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان انجام می‌شود.

 

در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی و ماسک و شستشوی دست‌ها و… رعایت نشود، خیلی سریع تمام شهرستان‌های استان سمنان به نارنجی بدل خواهند شد.

 

استان سمنان در  هفته های گذشته در وضعیت آبی قرار داشت و با افزایشی شیوع کرونا در کشور و ابتلا شمار بیشتری از شهروندان به این بیماری، وضعیت خطر در استان سمنان ایجاد شده است.

 

سویه جدید کرونا به جز چند استان محدود، هنوز وارد استان‌های دیگر مانند سمنان نشده اما این به معنای عادی انگاری شرایط نیست.

کد خبر 1245146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha