آغاز بکار بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور در ساری|۱۸گروه نمایشی روی صحنه می روند

جوادی از حضور ۱۸ گروه نمایشی از ۹ استان کشور در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور به میزبانی ساری خبر داد و گفت: این گروه‌های ۱۸ لغایت ۲۱ دی‌ماه به روی صحنه می‌روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حسین جوادی امروز(۱۸دی) در حاشیه آغاز بکار بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور در ساری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:‌ جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر فجر قرار است به میزبانی چهار استان مازندران، کرمانشاه، بوشهر و فارس برگزار شود و در پایان برگزیدگان به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یابند. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه در بازه زمانی ۱۸ - ۲۱ دی ماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر در بلک باکس و سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سالن حوزه هنری استان، گروه های نمایشی به روی صحنه خواهند رفت، افزود:  استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، تهران، گیلان، گلستان، سمنان، قزوین و البرز در این جشنواره حضور دارند.

 

وی گفت: در این جشنواره  بیش از ۲۰۰ هنرمند از ۹ استان و در قالب ۱۸ گروه نمایشی در جشنواره منطقه ای تئاتر فجر در مازندران حضور دارند.

 

دبیر جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور  اضافه کرد: این ۱۸ گروه کشور شامل دو گروه از تهران، یک گروه از گلستان، دو گروه از گیلان، دو گروه از سمنان، دو گروه از قزوین، دو گروه از البرز، دو گروه از خراسان شمالی، سه گروه از خراسان رضوی و یک گروه از خراسان جنوبی است که در بخش صحنه ای با هم به رقابت می پردازند.

 

وی یادآورشد:‌ مطابق جدول جشنواره صبح امروز نمایش پیله‌های خیس به کارگردانی فائزه نوآبادی از گرگان ساعت ۱۰و ۳۰دقیقه در سالن بلک باکس و نمایش باروت به کارگردانی حسین یوسفی از بیرجند ساعت ۱۱و ۳۰دقیقه در سالن حوزه هنری ساری اکران می‌شود.

 

جوادی ادامه داد: در نوبت عصر نیز نمایش اسم شب، ضحاک زهر ماری به کارگردانی وحید درویش از رشت ساعت ۱۶و۳۰دقیقه در سالن بلک باکس، نمایش تا آخر خط به کارگردانی امید ابراهیمی از گرگان ساعت ۱۸ در سالن سلمان هراتی، نمایش نقطه صفر مرزی به کارگردانی محمدرضا عبادیانی از شاهرود ساعت ۱۹و۳۰دقیقه در سالن بلک باکس و نمایش آرامش در کالمیتی به کارگردانی اکرم جلیلوند از کرج ساعت ۲۱ در سالن حوزه هنری اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه صبح رو ز ۱۹دی نمایش قزل حصار به کارگردانی مسعود صنعتی از شاهرود ساعت ۹صبح در سالن سلمان هراتی و نمایش UN12به کارگردانی امیرحسین رستگار از مشهد ساعت ۱۲در بلک باکس به روی صحنه می روند،‌ادامه داد: در نوبت عصر نمایش پروانه بابال های سوخته به کارگردانی محمد ستوده از پاکدشت ساعت ۱۶و ۳۰دقیقه در بلک باکس، نمایش پائیز نگفته بود به کارگردانی سعید چگینی از قزوین ساعت ۱۸ در سالن سلمان هراتی، نمایش تهران کنار پنجره به کارگردانی علی سعادتی تز بجنورد ساعت ۲۰در بلک باکس و نمایش شیموئید (انتظار بوی نرگس) به کارگردانی احمد اکبرزاده از تربت حیدریه ساعت ۲۱و ۳۰دقیقه در سالن حوزه هنری روی صحنه نمایش خواهند رفت.

 

جوادی با بیان اینکه روز ۲۰دی ماه جاری آخرین روز ازاکران های بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور است، افزود: نمایش پهلوان قلیچ به کارگردانی رضا محمدیان و حسین قاسمی از پیشوا ساعت ۹و ۳۰ دقیقه در بلک باکس و نمایش ترنج به کارگردانی مصطفی شکارچیان از گرمه ساعت ۱۱  در سالن حوزه هنری اجرا خواهند داشت.

 

وی اضافه کرد: در نوبت عصر روز پایانی این جشنواره نمایش نور مهتاب به کارگردانی سپیده توکلی از کرج ساعت ۱۵و ۳۰دقیقه در بلک باکس، نمایش جشن به کارگردانی رضا فتوت خواه از رشت ساعت ۱۷و ۳۰ دقیقه در سالن سلمان هراتی، نمایش دریا زدگی به کارگردانی میثم ملا زینل از قزوین ساعت ۱۹ در بلک باکس و نمایش الهه سنگ به کارگردانی عبدالحلیم مشورتی از خواف ساعت ۲۰و ۳۰دقیقه در سالن حوزه هنری روی صحنه می روند.

 

جوادی بیان کرد: آئین اختتامیه جشنواره منطقه ای تئاتر در منطقه سه کشور روز ۲۱دی ماه جاری ساعت ۱۷و۳۰دقیقه در تالار مرکزی ساری برگزار خواهد شد.

کد خبر 1245434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha