تشریح جزئیات چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

دبیر اجرایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، جزئیات برگزاری این دوره از مسابقات را که ۲۲ تا ۲۸ دی‌ماه برگزار می‌شود، را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام فائز فائزی، امروز سه‌شنبه (20 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی به میزبانی خوزستان، اظهار کرد: این مسابقات مهمترین رویداد قرآنی کشور است و تمهیدات لازم برای برگزاری این مسابقات اندیشیده شده است.

 

دبیر اجرایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، افزود: آیین افتتاحیه این مسابقات پنج‌شنبه (22 دی) ساعت 15 و آیین اختتامیه نیز چهارشنبه (28 دی) ساعت 22 در سالن اجتماعات امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود، اضافه کرد: مسابقات خواهران (24 تا 27 دی) ساعت 15 تا 21 در سالن اجتماعات سازمان آب و برق خوزستان (گیت بوستان) و مسابقات برادران (23 تا 27 دی) ساعت 15 تا 21 در سالن اجتماعات امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فائزی، با اشاره به اینکه میهمانان در هتل پارس، هتل نیشکر و هتل سازمان آب و برق اسکان داده می‌شوند، تصریح کرد: تعداد متسابقین 178 نفر است که از این تعداد 84 نفر را خواهران و 98 نفر را برادران تشکیل می‌دهد و در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، ترتیل و قرائت به رقابت می‌پردازند.

 

وی با بیان اینکه مسابقات توسط شبکه‌های قرآن، استانی خوزستان، الاهواز و کربلا پوشش داده می‌شود، ابراز کرد: برگزیدگان هر رشته به مسابقات بین‌المللی قرآن راه پیدا می‌کنند.

 

دبیر اجرایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اذعان کرد: در کنار این مسابقات بین‌المللی، دو جشنواره برگزار می‌شود که یکی از آنها اولین جشنواره مطبوعاتی به نام «قلم و قرآن» در بخش خبر، گزارش، تیتر و ... و دیگری جشنواره «قاب قرآن» در بخش عکس است که اصحاب رسانه می‌توانند در این دو جشنواره شرکت کنند و به نفرات برگزیده هدایایی اهدا خواهد شد.

 

وی یاد آور شد: از آنجا که که خوزستان در بخش نغمات دینی هر ساله رتبه‌های اول تا چهارم را کسب می‌کند، تقاضا داریم که این استان به عنوان پایتخت نغمات دینی معرفی و ثبت شود.

 

کد خبر 1245926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha