تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

احمد وند با بیان اینکه تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد زمینه ساز تقویت فرهنگ و هنر دینی و اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه ۲۰ دی ماه در جریان بازدید از کانون فرهنگی و هنری روستایی شهدای بانقلان، اظهار کرد: امروز توفیقی شد که از کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای بانقلان بازدید داشته باشیم که این کانون از تاثیرگذاری بالایی در منطقه برخوردار است.

 

یاسر احمدوند گفت: این کانون جزو کانون های فعال است و برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی را اجرا می کند و یاد همه شهدا به ویژه شهید اصغر اسدی،  شهید این کانون را گرامی می داریم و امید است روح این شهید حامی برنامه های این کانون باشد.

 

وی با بیان اینکه وظیفه گسترش فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری بر عهده ماست، افزود: امید است با توجه و همکاری  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور  برنامه ها و فعالیت های این کانون تقویت و مسیر و برنامه های این کانون محقق شود.

 

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر  تاکید بر تقویت برنامه های کانون های مساجد، خاطرنشان کرد: از تلاش ها و حمایت های مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیر کانون های مساجد استان و مدیر کانون در راستای ارتقای فعالیت های دینی و مذهبی در روستای بانقلاب تقدیر می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نیز  اظهار کرد: استان ایلام داری بیش از یک هزار مسجد، تکیه، حسینیه و مکان مذهبی و ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در مناطق مختلف شهری و روستایی است که نقش مهمی در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری دارند.

 

حجت الاسلام علی چراغی پور یادآور شد: کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای بانقلان یکی از فعال ترین کانون های استان است که در این کانون علاوه بر خدمات دینی، فرهنگی و مذهبی، به عنوان کانون فرهنگی دیجیتال در امر ارائه خدمات اینترنتی به مردم این روستا ایفای نقش می کند.

وی افزود: کانون شهدای بانقلان، کانون تخصصی حجاب و عفاف است و برنامه ها و فعالیت های دینی، فرهنگی و ورزشی، کتابخانه ای و سایر حوزه ها را به جوانان و نوجوانان منطقه ارائه می کند و فعالیت های دینی و فرهنگی را در مناسبت های ملی و مذهبی را با حضور نسل جوان برگزار می کند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از فعالیت های کانون ها، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، رونق بخش مساجد با حضور نسل جوان باشیم.

 

محمد یوسفی مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای بانقلان نیز اظهار کرد: این کانون دارای ۷۰۰ عضو شامل ۳۵۰ نفر خواهر و ۳۵۰ نفر برادر است که امسال نیز با انعقاد تفاهم نامه با مدارس روستا، طرح از مدرسه تا مسجد در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری برای نسل جوان در این کانون اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح مواسات و کمک های مومنانه نیز امسال ۸۰۰ میلیون تومان از طریق خیرین جذب و در بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: کتابخانه این کانون نیز هر روز پذیرای جوانان و نوجوانان روستا است و ضمن اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، فعالیت های ورزشی و دوره های آموزشی و مهارتی در این کانون برگزار می شود.

 

گفتنی این بازدید با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و جمعی از مسئولان فرهنگی استان برگزار شد.

 

یاسر احمدوند در راس هیئتی به منظور بررسی فرصت ها و ظرفیت ها و چالش های فرهنگی ایلام به این استان سفر کرده است.

 

کد خبر 1245962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha