درخواست آستان مقدس عباسی از پژوهشگران برای شرکت در مسابقه حضرت زهرا(ع)

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از پژوهشگران و نویسندگان برای شرکت در مسابقه روایت تاریخی درباره حضرت زهرا(ع) دعوت به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه الکفیل، دبیرخانه آستان مقدس عباسی از پژوهشگران و نویسندگان دعوت کرد تا در مسابقه روایت‌های تاریخی ادبی «ام البرکات» ویژه حضرت زهرا(ع) شرکت کنند.

 

این مسابقه با عنوان «على معرفتها دارت القرونُ الأولى» و با نظارت کمیته جشنواره‌ها و مسابقات در آستان مقدس عباسی برگزار می شود.

 

این دعوت برای تجلیل از تاثیر عمیق شخصیت زهرا(ع) و مواضع ریشه دار این حضرت در عمق تاریخ و تقویت نقش آستان مقدس عباسی در حمایت از فرهنگ و خلاقیت انجام می شود تا پیوندی بین اندیشه انسانی و ادبی و بخشش محمدی و علوی باشد.

 

از شرایط شرکت در این مسابقه این است که روایت باید در ارایه وقایع و تسلسل تاریخی آن عینیت و دقت باشد، از روایت‌های غیرمستند پرهیز شود، جنبه علمی در روایت از طریق تسلسل وقایع و اتخاذ روش شناسی گفتگوی موثر بین شخصیت ها با تاکید بر عنصر زمان و مکان در برجسته سازی عناصر اثر داستان رعایت شود. متن داستان باید دستکم 20 هزار کلمه باشد.

 

جایزه رتبه اول پنج میلیون دینار عراق، جایزه رتبه دوم چهار میلیون دینارعراق، جازیره رتبه سوم سه میلیون دینار عراق باشد.

 

دریافت متون شرکت کنندگان از روز پنجشنبه22 دی 1401 مطابق با 13 ژانویه 2023 آغاز می شود و تا 23 مهر 1402 مطابق با 15 اکتبر 2023 ادامه دارد. نتایج مسابقه چهارم آذر 1402 مطابق با 25 نوامبر 2023 میلادی اعلام می شود.

 

کمیته متخصص متشکل از استادان ادبی ده اثر برتر از نظر موضوع، زبان، بلاغت را اعلام خواهد کرد. متن ادبی نباید در مسابقات دیگر شرکت کرده باشد. شرکت کننده فقط با یک متن ادبی مشارکت کند، هر نویسنده و شاعر داخل و خارج از عراق حق شرکت در این مسابقه را دارد. در این آثار باید از زبان عربی فصیح با ساختار عمیق ادبی استفاده شود. باید این موضوع این آثار با شعار مسابقه و سیره حضرت زهرا(ع) مطابقت داشته باشد.

 

شرکت کنندگان باید آثار خود را به آدرس پستی دبیرخانه آستان مقدس عباسی یا از طریق ایمیل info@alkafeel.net ارسال کنند. به همراه این آثار باید اسم کامل و مکان و تاریخ تولد، شماره تلفن، ایمیل، رشته دانشگاهی درج شود.

کد خبر 1246154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha