شهرداری شیروان با تولید ۳.۵ میلیون شاخه گل به استقبال بهار می رود

شهردار شیروان گفت: در سال جاری و مخصوصا در ایام پایانی سال با تولید و کاشت بیش از ۳.۵ میلیون شاخه انواع گل به صورت ویژه به استقبال بهار می رویم.

عین الله احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در سال های گذشته، 420 هزار شاخه گل خریداری شد اما امسال با تلاش و همت همکاران فضای سبز شهرداری شیروان، بیش از 3.5 میلیون شاخه گل فصلی و دائمی تولید شده است.

 

 

شهردار شیروان عنوان کرد: با کاشت و تولید گل های جدید، علاوه بر کاهش هزینه ها، با صادرات آن به سایر شهرداری های استان و کشور درآمدزایی برای شهرداری شیروان ایجاد شده است.

 

 

احمدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز، 950 هزار شاخه گل برای استقبال از بهار تولید و علاوه بر کاشت در سطح شهر، به پنج شهرداری و دو دهیاری نیز فروش داشتیم.

 

 

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 3.5 میلیون شاخه انواع گل برای فصل های بهار، تابستان و پاییز کشت و تولید شد که از این تعداد، 1.5 شاخه گل در 12 گونه مختلف فقط برای استقبال از بهار سال 1402 در نظر گرفته شده است.

 

 

وی بیان کرد: ارزش ریالی این تعداد کاشت و تولید شاخه گل توسط شهرداری شیرون، 145 میلیارد ریال در بحث منابع مالی پایدار و درآمدزایی است.

 

 

شهردار شیروان با بیان اینکه شیروان 140 هکتار فضای سبز دارد، افزود: کاشت گل های بهاره در این گلخانه از ابتدای اسفندماه آغاز شده و از نیمه خرداد تا اوایل تیرماه گل تابستانه کشت خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1246181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha