یادداشت وزیر فرهنگ در فضای مجازی در پی بازدید مزار مهدی آذریزدی نویسنده فقید

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین نوشته خود در فضای مجازی ضمن اشاره به بازدید از مزار مهدی آذریزدی نویسنده فقید در حاشیه سفر استانی رییس جمهور به استان یزد از بازسازی مقبره این نویسنده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین نوشته خود در فضای مجازی ضمن اشاره به بازدید از مزار مهدی آذریزدی نویسنده فقید در حاشیه سفر استانی رییس جمهور به استان یزد از بازسازی مقبره این نویسنده خبر داد. در جدیدترین یادداشت‌ وزیر فرهنگ در فضای مجازی آمده است: «امروز در حاشیه سفر استانی رییس جمهور به یزد فرصتی دست داد تا بر مزار استاد مهدی آذر یزدی نویسنده نامدار کودک و نوجوان کشورمان حضور پیدا کنم. نویسنده ای که با بیست جلد کتاب تخصصی در حوزه کودک و نوجوان سالهاست در صدر پرتیراژ ترین کتاب های این حوزه قراردارد و حداقل سه نسل از نوجوانان کشورمان نثر روان و جذاب او را در روایت داستانهای قرآنی همراهی کرده اند. بسیار خرسندم که پس از سیزده سال مقبره او با پیگیری همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و شهرداری این شهر در حال بازسازی است.»

 
گفتنی است، مهدی آذریزدی نویسنده ادبیات کودکان در بازنویسی و بازآفرینی آثار کهن ایران پیشگام بوده است و شناخته شده ترین  کتاب آذر یزدی "قصه های خوب برای بچه های خوب" نام دارد که در ۸ جلد گردآوری و تالیف شده است که جلد پنجم این مجموعه شامل ۱۸ قصه قرآنی است که اغلب شامل قصه های پیامبران است.همچنین در سال ۱۳۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنابر پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی ۱۸ تیر سالروز درگذشت این نویسنده را به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام کرد.

 

 

یادداشت وزیر فرهنگ در فضای مجازی در پی بازدید مزار مهدی آذریزدی نویسنده فقید

کد خبر 1246408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha