حضرت فاطمه (س) شریک آیه ایثار است

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) شریک آیه ایثار است، گفت: محبت حضرت فاطمه (س) محور وحدت جهان اسلام است. امروز را شیعه و سنی باید جشن بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۲۳ دی) در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) دو یادگار دارد، یکی کتاب خدا و دومی عترت است،گفت:‌ حضرت فاطمه (س) شریک آیه ایثار است و عالمان اهل سنت هم بر اینکه ایشان مصداق کوثر است، تأکید دارند.

 

وی با بیان اینکه در چهل روایت از کتاب‌های شیعه و اهل سنت آمده که اگر ایشان می‌آمد، پیامبر خودش به استقبال ایشان می‌رفت و دستش را می‌بوسید، گفت: در 36 روایت از پیغمبر آمده که «فاطمه پاره تن من است»، محبت حضرت فاطمه (س) محور وحدت جهان اسلام است. امروز را شیعه و سنی باید جشن بگیرند.

 

وی با بیان اینکه پیامبر در روز غدیر، حج الواع، بیماری ارتحال و بیشتر آدرس‌هایی که در کتب اهل سنت هستند به این دویادگار بارها اشاره فروموند و به این موضوع تاکید داشتند، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) دلیلی بر حدیث تطهیر است که در سوره احزاب بیان شده است.


آیت الله خاتمی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) کوثر است و فخر رازی از علمای اهل سنت می‌گوید که یک احتمال‌ هم این است که یکی از افراد کوثر فاطمه(س) باشد، گفت: البته کمالات فاطمه اینگونه است که هرچند ۱۸ بهار را بیشتر ندید ولی درس‌های زیادی را برای بشریت باقی گذاشت.


وی با بیان اینکه پیامبر (ص) در 40 روایت که در کتاب های اهل سنت آمده تاکید فرمودند که وقتی فاطمه(س) می آمد، پیامبر(ص) به استقبال فاطمه می‌آمد و دست فاطمه را می‌بوسد، گفت: در کتاب آیت الله عظمی مرعشی نیز آمده است. همچنین در ۳۶ روایت از پیامبر اکرم(ص) آمده که فاطمه (س) پاره تن من است. در کتاب‌های صحیح بخاری و صحیح مسلم که کتب مهم اهل سنت است به جایگاه و تعابیر مهم حضرت فاطمه (س) اشاره شده است. در ۵۰ روایت کتب شیعه نیز این موضوع بسیار تاکید شده است.


وی با تاکید بر اینکه شیعه و سنی باید به احترام یگانه رسول الله جشن بگیرند، گفت: البته این محبت فقط عاطفی نبود بلکه این محبت، محبت مکتبی بود. زمانی بود که حضرت فاطمه(س) گوشواره، دستبند و زیور آلات خود را به نزد حضرت محمد (ص) فرستاد و به فرستاده گفت که به پیامبر بگو این هدایا در راه خدا هزینه شود. پیامبر سه بار فرمودند، پدرت فدایت شود.

 

وی با بیان اینکه شب گذشته، مجلس عوام انگلیس در مصوبه‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جزء گروه‌های تروریستی برشمرد که این هم یکی از پرونده‌های سیاه و ننگین انگلیس است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ونیروهای مسلح مانند ارتش،‌ بسیج، نیروی انتطامی و وزارت دفاع، بازوان توانمند کشور و مردم هستند. یعنی می‌خواهید بگوید که ملت ایران تروریست است. پس اینکه مردم بگویند مرگ بر انگلیس شایسته شما است.

 

وی با بیان اینکه در روزها و هفته‌هایی که گذشت، رهبر معظم انقلاب سه دیدار بسیار مهم با اقشار مختلف مردم داشتند که یکی از آنها دیدار با بانوان کشور بود، گفت: بیت الغزل سخنان رهبر معظم انقلاب این بود که اسلام شخصیت زن را احیاء کرد و به نحوی اسلام عمل کرد که زن و مرد در سلوک علی الله راه برای آنها باز شود تا در این راه زن و مرد بتوانند خود را به قله برسانند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در حیطه وظایف و اختیاراتی که زن ومرد دارند، تفاوت‌هایی وجود دارد،‌ گفت:‌ تفاوت بر مبنای اعتدال است. درحالی که غرب زن را اسیر و برای استفاده ابزاری و ارضاع غریزه جنسی می‌خواهد. اما اسلام است که می‌گوید ای زن شخصیتت را بشناس که گوهر قیمتی هستی و حجاب را در این راستا بیان می‌کند.

 

وی با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی ماه گفت:‌ ایشان در این دیدار فرمودند که برخی می‌خواهند  اینگونه القاء کنند که دلیل اغتشاشات به علت ضعف‌های اقتصادی و غیراقتصادی است در حالی بر عکس است. چرا که اینها آمدند تا نقاط اقتدار و امنیت ایران را هدف قرار دهند. پلیس کشی آیا جز هدف قرار دادن امنیت است؟ بسیج کشی،  و سطل زباله به آتش کشیدن و ایجاد اغتشاش جز هدف قرار دادن امنیت کشور است؟ همچنین رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به این موضوع تاکید اشتند که دشمن سیاست خود را با تبلیغات و دروغ و القاء دروغ‌ها پیش می‌برد.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در مدتی کوتاه در اغتشاشات،  ۲۸ هزار دروغ توسط رسانه‌های غربی و فضای مجازی غربی بیان شد، گفت: خوراک اینها دروغ است ولی باید ما هم جهاد تبیین داشته باشیم و همه بخش‌ها مانند حوزه، دانشگاه و صدا و سیما باید این مسائل را تبیین کنند.

 

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره حریم شکنی نشریه فرانسوی علیه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این نشریه که چنین غلطی کرده است، نشریه مبتذلی است که بارها در آستانه تعطیلی پیش رفته است و عددی نیست که این جمعیت به صحنه بیاید. ولی باید دید ریشه کجاست؟ ریشه این است که می‌خواهند اسلام را مورد هدف قرار دهند در حالی که ما برای اسلام جان می‌دهیم. دشمن می‌خواهد چراغ اسلام را خاموش کند ولی این چراغ به فضل الهی خاموش شدنی نیست. موضوع دوم این است که چرا امام و رهبر معظم انقلاب مورد هجمه است؟

 

وی با اشاره به این سخن امام که تمام مقصد ما مکتب ما است، گفت: مقام معظم رهبری هم تمام شیفتگی خود را به اجرای اسلام نشان می‌دهند و رهبر انقلاب اجازه نداند که پرچمی که امام برافراشتند، روی زمین بماند برهمین اساس دشمن کینه دارد و کینه آنها تا زمانی که نظام اسلامی پا برجا است ادامه دارد و تنها راه مقابله با آنها تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) استقامت است.

 

کد خبر 1246421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha