جمع آوری ۱۳ میلیارد ریال زکات و صدقه در طبس

مدیر کمیته امداد طبس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال صدقات و ۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال زکات در شهرستان طبس جمع آوری شده است.

احمد رفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: در شرع مقدس اسلام در مورد ارزش و اهمیت صدقه سفارشات زیادی شده و در آیات قرآن و روایات زیادی نیز کیفیت و اهمیت صدقه بیان شده است.

 

مدیر کمیته امداد طبس ادامه داد: در اسلام دو نوع صدقه مطرح است، یکی صدقه واجب که همان زکات است و در آیات قرآن و روایات مقدار مصرف آن و مستحقین آن بیان شده و دیگری صدقه مستحبی که در اخبار و روایات وارده از فضیلت صدقه بسیار آمده و فواید زیادی برای آن بیان شده است.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان طبس ۱۱ هزار صندوق جمع آوری صدقه وجود دارد، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال صدقات از این صندوق ها جمع آوری شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: صدقات جمع آوری شده در زمینه پرداخت مستمری مددجویان، ساخت مسکن مددجویی، پرداخت هزینه های درمان نیازمندان، پرداخت هزینه های تحصیلی فرزندان مددجو هزینه می شود.

 

رفیعی به موضوع زکات اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال زکات در طبس جمع آوری شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

 

مدیر کمیته امداد طبس در ادامه عنوان داشت: موارد مصرف زکوات شامل تامین هزینه های معیشتی محرومین و نیازمندان، پرداخت هزینه های درمانی بیماران نیازمند، کمک به امر ازدواج جوانان نیازمند، تامین جهزیه نوعروسان نیازمند است.

 

 

کد خبر 1246553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha