ایران  از اضلاع بلوک‌های جدید قدرت در نظام بین الملل/ اروپا به دنبال هجمه به مؤلفه‌های قدرت و اقتدار ایران

قادری با بیان اینکه ایران از اضلاع بلوک‌های جدید قدرت در نظام بین الملل است، گفت: در نگاه دشمن مؤلفه‌های اقتدار ایران باید مورد هجوم قرار بگیرد به این معنا که حقیقت آنها در ذهن افکار عمومی به عنوان مؤلفه‌های مخالف صلح و امنیت تبلور پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پارلمان اروپا با تصویب متمم قطعنامه‌ای از اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو خواست تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست آنچه سازمان‌های تروریستی می‌خوانند طبقه بندی کنند، برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته (چهارشنبه 28 دی) به بررسی این موضوع پرداخته است. محمد قادری، کارشناس مسائل سیاسی درباره علت این همه فشار علیه ایران و اهداف پشت پرده آن گفت: در چند ماه گذشته در خلال اتفاقاتی که در ایران رخ داد شاهد بودیم کشور‌های غربی از جمله اروپایی‌ها با مدیریت راهبردی اهداف تمام قدی را با ایجاد فضای ناامن در ایران دنبال می کنند؛ آنها به دنبال این بودند تا به هر شکل ممکن جمهوری اسلامی ایران را دچار یک آسیب جدی از نقطه نظر تجزیه یا ایجاد یک شکاف عمیق در ساختار جامعه و حکومت کنند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات این کشورها در خلال این ماه ها با شکست مواجه شده است، گفت:  بر این اساس طبیعی است این کشورها در ادامه مسیر خودشان، فضا را به سمت تشدید فشار‌های بین المللی پیش ببرند.

 

 

این کارشناس سیاسی ادامه داد: هضم موضوع سپاه و اینکه این نیرو در ساختار حکومت جمهوری اسلامی ایران از چه جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بالاتر از آن چه نقش فعال و مؤثری در تحولات منطقه‌ای و بین المللی داشته برای کشور‌های غربی و اروپایی آسان نیست به ویژه اینکه آنها در فرآیند تقابل با گفتمان صلح طلب انقلاب اسلامی همواره نیازمند موضوعاتی بودند تا به افکار عمومی دنیا القاء کنند که ایران یک کشور مخالف صلح، مخالف گفتگو و مذاکره است بنابراین سپاه به واسطه چارچوب فکری و عملیاتی که دارد همواره یکی از مهمترین سوژه‌های آنها بوده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه دشمن در جریان اغتشاشات و فضای پس از آن؛ سیلی سختی از همبستگی مردم با سپاه خورد، گفت: بر این اساس آنها تلاش می‌کنند هم در فضای افکار عمومی با استفاده از عملیات روانی و جنگ ادراکی و هم در فضای افکار عمومی بین المللی؛ سپاه را با عنوان یک عنصر یا یک مجموعه تروریستی تثبیت کنند البته شواهد نشان می‌دهد که موفق نخواهند بود و اتفاق‌هایی که احتمالاً طی روز‌های آینده و بعد در شورای اروپا خواهد افتاد نشان خواهد داد که این اتفاق و این تصمیم اولیه به کدام سمت پیش خواهد رفت.

 

 

وی درباره اینکه آیا تروریست خواندن سپاه پاسداران از سوی پارلمان اتحادیه اروپا؛ بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب و امریکا بعد از ناکامی در اغتشاشات علیه ایران به راه انداخته است، گفت: آنچه تحت عنوان جنگ ترکیبی یاد می‌کنیم در واقع تکه‌های یک پازل است که علیه ملت ایران به کار گرفته شده و از ابزار مختلف در داخل و خارج از کشور سعی می‌کند ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهد تا کشور مجاب به پذیرش منویات زیاده خواهان در حوزه‌های مختلف از جمله بحث مذاکرات هسته‌ای، موضوعات موشکی ــ پهپادی و موضوعاتی از این دست شود.

 

 

قادری با تاکید بر اینکه باید نظام بین الملل طی سال‌های اخیر دچار یک دگرگونی در معادله قدرت شده است، گفت: بلوک‌های جدید قدرت در نظام بین الملل در حال شکل گیری است. این موضوع را غرب با محوریت ایالات متحده و به ویژه سه کشور اروپایی درک کردند و جمهوری اسلامی ایران یکی از اضلاع این بلوک‌های جدید در حال شکل گیری است بنابراین ابزار و مؤلفه‌های قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به هر شکل باید از سمت آنها مورد هجوم و مورد تهاجم قرار بگیرد به این معنا که حقیقت و واقعیت موجود در مورد این مؤلفه‌ها در ذهن افکار عمومی دنیا و داخل از کشور به عنوان مؤلفه‌های مخالف صلح و امنیت جهانی تبلور پیدا کند.

 

 

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه غرب درباره موضوعات مربوط به ایران گام به گام و پله به پله جلو می رود، ادامه داد: آنها پس از تست فضا‌های مختلف سراغ موضوعات جدیدی می‌روند. بلافاصله پس از فروکش کردن اغتشاشات یک هجمه اقتصادی ایجاد شد که آن نتوانست خواسته‌های آنها را برآورده کند و اکنون به دنبال فشار‌های بین المللی از جنس فشار‌های دیپلماتیک و حقوق بشری هستند بنابراین قرار دادن نام سپاه در لیست تروریستی را مطرح می‌کنند به نظر می‌رسد که از این دست اقدامات ادامه پیدا می کند.

 

 

 

کد خبر 1247597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha