لزوم تبیین سیره فاطمی در مقابل شعار زن،زندگی، آزادی|تکریم خانواده و فرزندان شهدا نیازمند التزام عملی و اعتقاد قلبی است

ملازاده با بیان اینکه مشکلات امروز جامعه در حوزه بانوان نظیر آزادی شبهه ناکی که استکبار برایشان تدبیر کرده نتیجه کم کاری در حوزه تبیین سیره عملی و نظری حضرت زهرا(س)در جامعه اسلامی است، گفت: زنان و دختران باید از خطبه فدکیه درس بیاموزند و آزاده باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، عقیله ملازاده امروز (۲بهمن) در جشن شکوه مادری ویژه دستگاه‌های اجرایی شهرستان ساری با اشاره به آیه ۱۶۹سوره آل عمران«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» اظهار کرد:و هرگز گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شدند مرده اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.

 

مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر افزود: شهدا از تعلقات خود گذشتند به سعادت اخروی دست یافتند. 


ملازاده با بيان اینکه خدا را به خاطر رحمانیت مورد حمد و ستایش قرار می دهیم، گفت: خانواده‌های شهدا و جانبازان و آزادگان به جهت رحمتی که خدا برایشان مقدر کرده خداوند متعال را شاکرند. 

 

وی بیان کرد: سال ۹۴وقتی محمد و محمود از سوریه بازگشتند از فرزندانم سوال گرفتم وقتی رزمنده تیر و ترکش می خورد چه دردی می کشد شهید محمود گفت مادرجان هنوز مقام شهید را درک نکردی چرا که خدا خودش آنها را قبض روح می کند و دشمن فقط به بدن بدون روح تیرو ترکش می اندازد. 

 

ملازاده با بیان اینکه محمود سال ۹۵ شهید شد، گفت: روزی بعد از نماز ظهر و عصر روی سجاده اینقدر اشک ریختم که از حال رفتم دیدم محمود را در آن حالت دیدم که باز آن سوال را از پسرم پرسیدم که آیا شهدا در هنگام تیر و ترکش خوردن درد می کشند که فرزند شهیدم گفت مادر هنوز این را درک نکردی که خدا انتخاب می کند شهید را و خودش شهید را قبض روح می کند و تیر و ترکش به بدن بی روح اصابت می کند مادر مراقب باش دچار شِرک خَفی نشوید.

 

وی با تاکید بر لزوم تکریم خانواده های معظم شهدا و اینکه نباید به این خانواده ها به ویژه فرزندان شهدا ترحم نکرد، افزود: خدا ولی فرزندان شهداست .

 

ملازاده با بیان اینکه معتقدم خون شهدابرکات فراوانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همراه داشت و همه باید قدردان خون شهدا و خادم خانواده معظم آنان باشیم، خاطرنشان شد: تکریم و خدمت به خانواده و فرزندان شهدا نیازمند التزام عملی و اعتقاد قلبی است.

ملازاده در ادامه از حضرت زهرا(س) بعنوان سرور زنان عالم یاد کرد و گفت: امام صادق علیه السلام می فرماید ما حجت های خدا بر زمین هستیم و حضرت زهرا سلام الله علیها حجت الله است. 

 

وی از حضرت زهرا سلام الله علیها بعنوان بزرگترین دستگاه تبلیغات اسلام یاد کرد و افزود: تبیین جهان بینی دیدگاه حضرت زهرا سلام الله علیها باید مورد توجه باشد. 

 

ملازاده با بیان اینکه مشکلات امروز جامعه در حوزه بانوان نظیر آزادی شبهه ناکی که استکبار برایشان تدبیر کرده نتیجه کم کاری در حوزه تبیین سیره عملی و نظری حضرت زهرا(س)در جامعه اسلامی است، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها خواست های خود را مطابق میل خدا  قرار می داد. 

 

وی به فضائل اخلاقی این بزرگ بانوی اسلام در مواجه با خانواده و اجتماع اشاره کرد و افزود: همسرداری و فرزندپروری حضرت زهرا سلام الله علیها نمونه و الگوی زنان عالم است. 

 

مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر به خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره و بیان کرد: آن حضرت اولین مدافع امامت و ولایت بود. 

 

وی به خطبه خوانی حضرت زهرا سلام الله علیها با رعایت تمام اصول و ارزش های انسانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: زنان و دختران باید از خطبه فدکیه درس بیاموزند که رعایت حدود شرعی در جامعه جدایی از اینکه واجب و لازم الاجراست برای زنان امنیت را همراه خواهد داشت. 

 

ملازاده به شعار زن، زندگی و آزادی اشاره کرد و افزود: زن باید آزاده باشد. 

 

این بانوی جهادی با ابراز تاسف از ترویج مظاهر بدحجابی و بی حجابی در پی حوادث اخیر کشور، گفت: نهادهای فرهنگی باید نسبت به اشاعه فرهنگ اسلامی، هدایت فرهنگی جامعه، ترویج فضایل و زدودن رذایل احساس مسئولیت نموده و اجازه ندهند انفعال و سستی فرهنگ را دچار بی قیدی کند. 

 

وی به معراج رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم اشاره کرد و گفت: دهان های ناپاک ابلهان و بی خردان به ساحت حضرت زهرا سلام الله علیها اهانت می کنند و من شیعه سکوت کنم زیبنده نیست. 

 

ملازاده همچنین به نقش زنان در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: زنان ایران اسلامی در بیش از ۴۳سال که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می گذرد در عرصه های علمی، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش آفرین بوده اند که باید مورد توجه نسل نو باشد.

کد خبر 1248158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha