نشست تخصصی «معنا و مبنای سرمایه اجتماعی» برگزار می شود

نشست تخصصی «معنا و مبنای سرمایه اجتماعی» با حضور استادان و صاحبنظران این حوزه و با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز تحقیقات و برنامه‌ریزی شهر تهران سه شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، نشست تخصصی «معنا و مبنای سرمایه اجتماعی» با حضور استادان و صاحبنظران این حوزه و با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز تحقیقات و برنامه‌ریزی شهر تهران سه شنبه 4 بهمن ماه 1401 برگزار می‌شود.


در افتتاحیه این نشست تخصصی یک روزه، حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی، رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، حجت الاسلام و المسلمین سعید رضا عاملی دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی و عطاءالله رفیعی آتانی رئیس مرکز تحقیقات و برنامه‌ریزی شهر تهران سخنرانی می کنند.


همچنین در ادامه این نشست اساتید و صاحبنظرانی از جمله عبدالحسین کلانتری، حجت الاسلام حمید پارسانیا، رضا پورحسین، بهاره آروین، صفار هرندی، سعید زاهد، سید مجید امامی، لیلا فلاحتی و مریم شعبان مباحث خود را ارائه می کنند.


مفهوم و قلمرو دانشی سرمایه اجتماعی؛ نظریه‌های سرمایه اجتماعی در جهان سکولار و دینی، ضرورت نگاه دینی اسلامی به سرمایه اجتماعی، نسبت و مناسبات سرمایه اجتماعی با ایمان دینی، هویت ملی، پساتجدد، مقاومت‌گرایی و حقوق مردم؛ ‌سرمایه‌اجتماعی در جوامع از منظر تاریخ و فلسفه؛ مؤلفه‌ها، شاخص‌ها و مختصات سرمایه اجتماعی، رویکرد سیستمی به سرمایه‌اجتماعی، پارادایم یا گفتمان در سرمایه‌اجتماعی و تراز مطلوب در سرمایه‌اجتماعی در جامعه اسلامی محورهایی است که به آنها پرداخته می شود.


این نشست تخصصی یک روزه در دو پنل به طور همزمان سه شنبه 4 بهمن ماه از ساعت 8  تا  17  برگزار می شود.


علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست تخصصی به آدرس پاسداران، خیابان مؤمن‌نژاد(گلستان یکم)، پلاک ۱۲۴، مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی مراجعه کنند.

 

این مراسم از طریق صفحه اسکای‌روم مؤسسه به نشانی b2n.ir/iscs به‌صورت مجازی نیز پخش می‌شود.

 

 

کد خبر 1248211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha