مساجد مهمترین پایگاه شبکه‌سازی در مقابله با اسلام‌هراسی هستند

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران با بیان‌اینکه مساجد مهمترین پایگاه برای شبکه‌سازی در مقابله با اسلام‌هراسی هستند، گفت: همانطور که شبکه مساجد سد شاه در حذف جریان اپوزیسیون بود امروز هم مساجد باید مانع اسلام‌ستیزی باشند.

«فواد ایزدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان  با اشاره به اقدام اخیر دولت سوئد در حمایت از قرآن سوزی در این کشور، اظهار کرد: اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی تاریخ دور و درازی در غرب دارد و حتی برخی اعتقاد دارند قدمت آن به صدر اسلام برمی گردد و همیشه کفار و مشکران در برابر اسلام و عظمت مسلمانان ایستادگی کرده اند.

 

مدیر گروه آمریکاشناسی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران درباره اینکه مساجد و مسجدی ها چه نقشی در برابر اقدامات اسلام هراسانه غربی ها دارند، گفت: برای مقابله با هر دشمنی و تهدیدی ابتدا باید درک درستی از آن واقعه و طراحان و مجریان آن داشت.

 

وی افزود: درک درست اسلام ستیزی و اسلام هراسی در جهان معاصر باید بدون کم و زیاد کردن واقعیت ها صورت گیرد و همانطور که طرف مقابل با شبکه سازی کار خود را پیش می برد هم برای مقابله با آنان و هم برای معرفی حقیقت دین اسلام و هویت مسلمانان باید شبکه سازی انجام دهیم.

 

ایزدی با تاکید بر اینکه محیط مساجد مهم ترین جایگاه برای شبکه سازی به منظور مقابله با اسلام هراسی و اسلام ستیزی هستند، تاکید کرد: در کشوری همچون ایران شبکه مساجد در تمام نقاط کشور از شهرهای کوچک و بزرگ تا روستاها وجود دارند.

 

مساجد با شبکه‌سازی به مقابله اسلام‌ستیزی بپردازند

 

وی اضافه کرد: مساجد ذیل مدیریت روحانیون و جریان های اصیل مذهبی فعالیت دارند بنابراین وقتی شاهد حرکت جدید از اسلام‌ستیزی می شویم باید مساجد به همان شکل با اسلام‌ستیزی مقابله کنند.

 

مدیر گروه آمریکاشناسی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران ادامه داد: اکنون که به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رسیده ایم، می بینیم در ادبیات و موضع گیری های غربی‌ها مسجد از عوامل اصلی پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی قلمداد می شود.

 

شکست شاه در حذف اپوزیسیون به دلیل گستردگی مساجد

 

وی ابراز کرد: غربی ها می گویند شاه با جریان های اپوزیسیون مقابله می کرد ولی گستردگی شبکه مساجد مانعی بزرگ در برابر موفقیت شاه ایجاد کرد و شاه نمی توانست در همه مساجد را ببندد. می توانست یک روحانی یا چند روحانی را دستگیری کند ولی نمی توانست همه مساجد را تعطیل کند.

 

مدیر گروه آمریکاشناسی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: مساجد همچنان که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش کلیدی داشتند، در دفاع از نظام جمهوری اسلامی نقش‌آفرین هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه‌ای که علیه اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد و در پی تحولات سال های اخیر و اتفافات چند ماه گذشته در کشور، مساجد باید در کنار روش های سنتی از راهبردهای جدید نیز در ارتباط با اقشار مختلف مردم بهره بگیرند.

کد خبر 1249210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha