زندگی امام خمینی، تجلی جهاد تبیین است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه زندگی امام امت(ره) تجلی جهاد تبیین است ، تصریح کرد: امام راحل همواره به روشنگری می پرداخت و حتی در دوره تبعید جهاد تبیین را از یاد نبرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت به همراه معاونین، مدیران و کارکنان مجموعه حج و زیارت به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب پس از مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل درحرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: درمراحل مختلف زندگی امام امت جهاد تبیین موج می زند.

سرپرست حجاج ایرانی که درجمع مسئولان، مدیران و کارکنان مجموعه حج و زیارت و زائران حرم معمار کبیر انقلاب سخن می گفت، با بیان اینکه امام امت همه سختی ها را برای رشد مردم پذیرفت، اظهار داشت: امام ؛ زندان، تبعید به ترکیه و عراق و شهادت فرزند را به جان خرید تا جامعه رشد پیدا کند نکته ای که مقام معظم رهبری مدظله از آن بعنوان جهاد تبیین و روشنگری برای دیگران یاد می کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به نمونه هایی از رفتار امام امت دردوران مبارزه و تبعید برای مقابله با تحریفات علیه اسلام و شیعه اشاره و تصریح کرد: جهاد تبیین از بین بردن تحریف است و امام آثار متعددی از خود در این مسیر به یادگار گذاشته است. وی با بیان اینکه زندگی امام امت(ره) تجلی جهاد تبیین است، افزود: رژیم تصورمی کرد با تبعید امام خمینی چراغ هدایت خاموش خواهد شد درحالیکه امام با پیام های مکتوب و صوتی مردم را راهنمایی کرد و به روشنگری پرداخت و در دوره تبعید هم جهاد تبیین را از یاد نبرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب درادامه نامه امام خمینی خطاب به گورباچف دراوج قدرت کمونیسم و صدور حکم تاریخی علیه سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی را یادآور شد و گفت: برخی که نام اسلام را یدک می کشند و خود را بعنوان متولیان امورمسلمین قلمداد می کنند پس از انتشار این کتاب، سکوت کردند ولی امام امت در راستای جهاد تبیین و روشنگری حکم ارتداد سلمان رشدی را صادر کرد با وجودی که می دانست این موضع گیری برای ایشان و کشور هزینه دارد.

 

 

 

وی هر روز زندگی امام و وصیت نامه سیاسی الهی رهبر کبیر انقلاب را در راستای جهاد تبیین دانست و افزود: این وصیت نامه با دقت و حوصله نوشته شده و ظرایف و نکات آموزنده بسیاری در آن وجود دارد که برای پیرو راه اسلام وامام لازم است آن را بخواند. وی تصریح کرد: امام مردم را می شناخت و به آنان عشق می ورزید و رفتار و عملکردشان برای همگان درس بود.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان حدیث "قَد عاداكَ مَن سَتَرَ عَنكَ الرُّشدَ اتِّباعا لِما تَهواهُ - كسى كه به خاطر پيروى از دلخواه تو، راه درست را بر تو پنهان دارد، بي گمان با تو دشمنى كرده است" از امام جواد (ع) تصریح کرد: بر طبق این روایت امام خمینی جهاد تبیین را به احسن وجه انجام داد و از روشنگری درهیچ یک از مراحل زندگی خود فروگذاری ننمود.

این گزارش حاکیست، همزمان با ایام الله دهه فجر و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به همراه جمعی از معاونین، مدیران و کارکنان مجموعه حج و زیارت با حضور در حرم امام خمینی(ره) یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند. بر اساس این گزارش ، شرکت کنندگان در این آئین معنوی ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل (ره)، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب عهدی دوباره بستند.

 

کد خبر 1250320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha